11. klassi matemaatika 5. kursus (11.i ja 11.c klass, 2023/24)
Section outline
-
-
Saab selgeks funktsioon -
olgu see sirge või "kõver joon".
Natuke logaritm- ja eksponentvõrrandeid ka,
et kursus edukalt läbida.
M. Laius
--------------------------------------------- -
PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!
-
MIS EES OOTAB?!
-
Sissejuhatus kursusesse
(11.i klass - e-õpe):
-
NB! Enne kursusele registreerumist tutvuge kursuse sisu, eesmärkide, ülesannete, ajakava, kohustuslike nõuete jm õppekavas sisalduvaga ning otsustage, kas Te suudate antud kursuse puhul edukalt iseseisvalt õppida.
-----------------------------------------
-
-----------------------------------------
Matemaatika 5. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele.
Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, täita töölehed ja lahendada 2 kodust tööd ning esitada õpimapp. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.
NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.
-
Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 19. veebruar ja 11. märts 2024. a.
-
Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht .
-
P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://tudengiveeb.ee/et/esileht/tulemuslik-korgharidus/23-oppimine/praktilised-nouanded-korgkoolis-toimetulekuks/77-ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada.
Edu sel teel!
Mariann Laius
-
-
-
Põhikoolis ja gümnaasiumi kitsa matemaatika 2. kursusel õpitu võtab funktsioonide osas kokku õpiku lähtetest (õ lk 6-7).
Kui tunnete, et vajate põhjalikumat kordamist, tuleb appi Moodle keskonnas olev 10. klassi matemaatika 2. kursus. Vt https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=73 .
-
-
1. nädal: Funktsiooni mõiste ja esitusviisid. Lineaar- ja ruutfunktsioon. Pöördvõrdeline seos (29. jaanuar - 4. veebruar 2024)
-
1. Matemaatika ajaloost:• termini funktsioon võttis kasutusele Saksa matemaatik Gottfried Wilhelm von Leibniz (1646-1716);• 1698. aastal võttis ta kasutusele ka mõisted muutuja ja konstant.
-
2. Funktsiooni mõistet aitavad meelde tuletada järgmised (tundmatu autori koostatud) 7. kl ülesanded:
-
3. Kordamisel on abiks ka Elve Jaani kogutud materjalid: http://jaanielve.weebly.com/funktsioonid.html .
-
4. Töölehtede täitmisel ja jooniste tegemisel saate abi järgmisest materjalist:
-
Materjal pärineb: http://7matemaatika.pbworks.com/w/page/104259859/Funktsioonid .
-
Ruutfunktsiooni graafik (koostas Katrin Roots): https://www.slideshare.net/Katrin67/ruutfunktsioon-27265520 .
-
Selle slaidikava koostas Anti Teepere.
-
5. Õpitut saate teste tehes kinnistada: http://www.mathema.ee/testid/7/linfunA.html ja http://www.mathema.ee/testid/7/poordvA.html
-
-
-
1. Abiks on Digiõppevaramu materjal: https://vara.e-koolikott.ee/node/4890 ja https://vara.e-koolikott.ee/node/1691.
-
2. Enne kaustas olevate töölehtede lahendamise juurde asumist uurige ka lahendatud näiteid (koostanud Triinu Haugas).
-
3. Nüüd tasub juba katsuda jõudu töövihiku ülesannete lahendamisega.
-
-
2. nädal: Paaris- ja paaritu funktsioon. Funktsiooni nullkohad. Positiivsus- ja negatiivsuspiirkond (5.-11. veebruar 2024)
-
5. veebruari 2024. a Teamsi konsultatsioon:
Liitu arvutis, mobiilirakenduse või ruumiseadme kaudu
Koosolekuga liitumiseks klõpsake siia
Vajalik on kaamera ja mikrofoni olemasolu! Alati on kasutegur suurem, kui osaleda koolimajas toimuvas konsultatsioonis.
Parimate soovidega
Mariann Laius -
2. Samuti on abiks Digiõppevaramu näited: https://vara.e-koolikott.ee/node/1200 ja https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2232 ning https://vara.e-koolikott.ee/node/3431.
-
1. Paaris- ja paaritute funktsioonide teemat aitab omandada Heldena Tapersoni koostatud slaidikava uurimine ja seal olevate ülesannete lahendamine.
-
3. Hea ülevaate teemast annab Külli Nõmmiste koostatud materjal: https://en.calameo.com/read/0016981220ba2b24b84ad .
-
4. Kasulik on uurida ka lahendatud näiteid, mis on koostatud Triinu Haugase poolt.
-
5. Kinnistamiseks sobivad töövihiku ülesanded.
-
-
2. nädal: Funktsiooni kasvamine ja kahanemine. Funktsiooni ekstreemumkohad. Funktsiooni uurimine (5.-11. veebruar 2024)
-
1. Näidete põhjal on hea õppida funktsiooni kasvamise ja kahanemise teemat. Kasutades linki http://www.kool.ee/?883, leiate muudki kasulikku (peale nende materjalide) funktsioonide kohta.
-
2. Mis on ekstreemumkohad ja ekstreemumid? Seda selgitavad lahendatud ülesanded, mis pärinevad samast algallikast.
-
3. Funktsiooni uurimine toimub kindla skeemi järgi, mille leiate alljärgnevast failist.
-
4. Funktsiooni uurimine vajab kindlasti harjutamist ja selleks leiate abi siit: http://funktsioon.weebly.com/funktsioonide-uurimine.html. Nende autoriks on Maarja Abner.
-
5. Kui kõik eelnev on läbi uuritud, on aeg asuda lahendama töövihiku ülesandeid.
-
-
-
1. Astmefunktsioone selgitab Heldena Tapersoni koostatud slaidikava:
-
2. Astmefunktsiooni graafikute näiteid leiate sii: http://plantphys.ut.ee/oppetoo/taibu/funktsioonid_ja_graafikud.html. Sama materjali abil saate ka teiste graafikute pilte silma ette manada.
-
3. Funktsiooni uurimise kohta leiate näiteid Digiõppevaramu materjalidest: https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4987 .
-
4. Kinnistamiseks sobivad töövihiku ülesanded.
-
-
-
1. Õpitu kordamisel võib juhinduda järgmistest tarkuseteradest, mis pärinevad Tartu Hugo Treffneri Gümnaasiumist.
-
2. Lisalugemist funktsioonide kohta pakub TaskuTark. Vt : https://www.taskutark.ee/m/funktsioon/ .
-
3. Õpitut saab kinnistada kodust tööd ja kordamisülesandeid lahendades. Jõudu!
-
NB! Funktsiooni uurimine graafiku abil
(Vt E-koolikoti materjale aadressil https://vara.e-koolikott.ee/h5p/embed/3432 ).
-
KODUSE TÖÖ nr 1 ESITAMISE TÄHTAEG ON 19. veebruar 2024. a.
Palun saata tööd mariann.laius@ag.tartu.ee! Töö võib tuua ka 19. veebruari konsultatsiooni kaasa.
-
-
-
3. Õpitut saab kinnistada töövihiku ülesandeid lahendades.
-
1. Seda teemat aitavad selgitada Dgiõppevaramu materjalid: https://vara.e-koolikott.ee/node/189 ,
-
2. Enne ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida järgmisi näiteid:
-
-
-
1. Eksponentfunktsioonidest annavad ülevaate Digiõppevaramu materjalid. Vt https://vara.e-koolikott.ee/node/5634 ja https://vara.e-koolikott.ee/node/195 .
-
2. Pöördfunktsiooni kohta on Digiõppevaramu materjalide hulgas ka näiteid: https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4995. Need nõuavad küll rohkem nuputamist.
-
3. Kordamiseks lahendage õpikust ülesanded 56, 57 ja 59. Kahe viimase ülesande graafikud võib teha ühte teljestikku.
-
4. Kinnistamiseks sobivad töövihiku ülesanded.
-
-
-
1. Logaritmimisest annab ülevaate Andres Haavasalu koostatud slaidikava.
-
2. Seejärel uurige kümnend- ja naturaallogaritmi mõisteid Digiõppevaramu materjalide ja töölehe abil. Vt https://vara.e-koolikott.ee/node/235 .
-
3. Harjutamiseks sobivad ülesanded alljärgnevast kaustast.
-
4. Kinnistamiseks lahendage õpikust ül 53-55 kirjalikult.
-
5. Harjutamisel saate abi sellest "kalkulaatorist": http://www.kalkulaator.ee/?lang=1&page=9
-
6. Lisalugemist leiate siit: https://www.taskutark.ee/m/logaritm/
-
-
5. nädal: Korrutise, jagatise ja astme logaritm. Avaldiste logaritmimine ja potentseerimine (26. veebruar - 3. märts 2024)
-
3. Teema omandamisel on abiks Andres Aavasalu koostatud slaidikava.
-
2. Seejärel lahendage õpikust ülesanded 62, 63, 65.
-
3. Harjutamiseks sobivad töövihiku ülesanded.
-
-
-
1. Eksponent- ja logaritmvõrranditega aitab tutvust teha Külli Nõmmiste koostatud õppematerjal. Vt http://en.calameo.com/read/0016981227a19c9e75260
-
2. Näiteid lahendatud võrranditest leiate vastavast kaustast.
-
3. Harjutamiseks sobivad õpiku ülesanded:
- ül 66 (1. tulp);
- ül 67 ja 68;
- ül 69 ja 71 (1. tulp).
-
4. Õpitut aitavad korrata töövihiku ülesanded ja Digiõppevaramu materjalid. Vt https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/5157
-
4. märtsi 2024. a Teamsi konsultatsioon:
Liituge arvutis, mobiilirakenduse või ruumiseadme kaudu
Koosolekuga liitumiseks klõpsake siia
Vajalik on kaamera ja mikrofoni olemasolu! Alati on kasutegur suurem, kui osaleda koolimajas toimuvas konsultatsioonis.
Parimate soovidega
Mariann Laius
-
-
-
1. Teemaga aitavad tutvuda Digiõppevarmu materjalid. Vt https://vara.e-koolikott.ee/node/3124.
-
2. Seejärel tasub uurida õpiku näiteid. Vt õ lk 60-62.
-
3. Kinnistamiseks lahendage õpikust ülesanded 87-90.
-
-
-
1. Kordamiseks sobib Toomas Lepikult pärinev slaidikava.
-
2. Õpitut saab kinnistada kodust tööd lahendades.
-
3. Kinnistamiseks sobib koduse töö lahendamine.
-
KODUSE TÖÖ nr 2 ESITAMISE TÄHTAEG ON 11. märts 2024. a.
Palun tööd saata mariann.laius@ag.tartu.ee!
-
-
-
1. Kes on huvitatud heast tulemusest riigieksamil, võiks juba praegu uurida seda, mida peab seal teadma funktsioonide teemaga seoses. Vt http://welovemath.ee/wp-content/uploads/2019/03/FUNKTSIOONID_2018-1.pdf. või alljärgneva failina.
-
2. Kordamiseks sobivad järgmised ülesanded:
-
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Mariann Laius
-