10.i klassi matemaatika 2. kursus (2023/24)
Section outline
-
-
KURSUSEL TEGUTSEMISE JUHEND
1. Tutvun Moodles olevate nädala materjalidega (teooriaküsimused, töölehed jm).
2. Lahendan vajalikud töölehed. Neid ei pea välja printima, kui pole võimalik. Kui jään hätta, saan abi lahendatud ülesannete kaustades olevates näidetest või kirjutan, helistan (vastavalt tunniplaanile) aineõpetale.
3. Kindlasti teen ära kodused tööd. Kui elan Eestis, esitan kodused tööd kas käsikirjaliselt või prindituna õpetajale.
ILMA KODUSEID TÖID ESITAMATA JA ÕPIMAPPI NÄITAMATA ARVESTUSTÖID TEHA EI SAA!
4. Lihtsam on õppida, kui olen järjepidev ja teen ära iganädalased ülesanded.
5. Materjali kogun kokku õpimapiks ja võtan selle kaasa arvestusele.
6. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.
NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist. Alati on kasulikum osaleda koolimajas toimuvates konsultatsioonides. Vahetu suhtlemine on tõhusam!
Tean, et iseseisev õppimine on aeganõudev ja tähtis töö, aga olen valmis pingutama, et jõuda järgmisesse klassi!!!
-
Matemaatika 2. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele.
-
Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht .
-
1. Põhikoolist on teada, et nurki mõõdetakse enamasti kraadides, kuid on ka kraadidest väiksemaid mõõtühikuid. Töölehte täites saate õpitut meelde tuletada.
-
2. Enne ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida ka järgmisi näiteid, et aru saada, kuidas lahenduskäike kirja panna.
-
-
1. Kindlasti meenub Teile täisnurkse kolmnurgaga seoses asjaolu, et 9. klassis sai räägitud Pythagorase teoreemist. Kas meenuvad ka trigonomeetrilised funktsioonid? Abiks on siin järgnev tööleht ja läbitud nullkursuse õpimapp ning Moodle materjalid https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57
-
2. Soovitan uurida teoreetilist osa ja näiteid järgmisest kaustast:
-
4. Ülesannete lahendamise juures palun jälgige seda, et oleksid kirjas ülesande andmed (mis on antud ja mis leida), lahenduskäik ja vastus!
-
5. Taskuarvuti on siin heaks abiliseks. Vt taskuarvuti kasutamise spikrite kausta, mis asub kursuse alguses.
-
-
NB! Kui teist on keegi sellises olukorras, et ei ole õpikut, siis lisan siia faili poole kursuse õpiku lehekülgedega.
-
1. Enne töölehe ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida näiteid ja lahendatud ülesandeid vastavast kasustast.
-
3. Õpitut aitavad korrata järgmine test (koostas Andrei Prokofjev) http://www.ahora.ee/maija/tests/Taiendusnurgad_A1.htm ja Digiõppevaramu materjalid https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4931 .
-
-
2. nädal: positiivsed ja negatiivsed nurgad; siinuse, koosinuse ja tangensi määratlused (8-14. aprill 2024)
1. Malliga tegite tutvust põhikoolis ja siis joonetasite nn positiivseid nurki. Kuidas joonestada negatiivseid nurki ja nurki, mis on suuremad kui 180 kraadi? Sellele küsimusele saate nüüd vastuse, kui uurite lahendatud ülesandeid ja täidate töölehe.
-
2. Kordamiseks sobib ka järgnev slaidikava: http://documents.tips/documents/nurga-moiste-yldistamine.html
Slaidikava tundmatut koostajat tuleb tehtu eest tänada.
-
-
1. Harjutamiseks tasub läbi lahendada LÄHTETEST õ lk 7 ja lahendatud ülesannete kaustas 5 olevad ülesanded.
-
2. Õpitu kinnistamisel on abiks Kordamisülesannete tööleht ning koduse töö nr 1 ülesanded.
-
NB! Kodune töö nr 1 tuleb esitada hiljemalt 15. aprilliks 2024. a.
-
3. Õpitu võtab kokku järgnev slaidikava (koostas Viktoria Lepp): http://www.slideshare.net/viktorialepp/kraadi-ja-radiaanmt
-
-
-
22. aprilli 2024. a Teamsi konsultatsioon:
Liitu arvutis, mobiilirakenduse või ruumiseadme kaudu
Vajalik on kaamera ja mikrofoni olemasolu! Alati on kasutegur suurem, kui osaleda koolimajas toimuvas konsultatsioonis.
Parimate soovidega
Mariann Laius+ -
1. Siinus-, koosinus- ja tangensfunktsioonide graafikutest saab pildi silme ette luua järgmise materjali abil:
https://e-koolikott.ee/kogumik/19359-1-2-Siinusfunktsioon-Graafik-omadused
https://e-koolikott.ee/kogumik/19444-1-3-Koosinusfunktsioon-Graafik-omadused
https://e-koolikott.ee/kogumik/19445-1-4-Tangensfunktsioon-Graafik-omadused
-
3. Siinusfunktsiooni graafiku joonestamise kohta leiate näiteid viimase teema juurest ehk kaustast Kordamine arvestuseks (4. ja 5. leht).
-
4. Kokkuvõtteks täitke järgmine tabel:
-
-
-
Kui mõnel teist ei ole õpiku leheküljed täies ulatuses nähtavad, siis palun valige lugemisvaade.
-
----------------------------------------------
-
1. Teooriat aitab (koos näidetega) selgitada järgnev Vikoria Lepa koostatud materjal:
https://www.slideshare.net/viktorialepp/ringjoone-pikkus-ja-ringi-pindala
-
2. Arvu pii tutvustab järgnev slaidikava, mille koostas Valentina Tsirihhova:
-
-
1. Esmalt tasub tutvust teha Siim SchultsI loodud videoga: http://www.kae.edu.ee/video/kolmnurga-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria
Seejärel saab täita töölehte.
-
Õ lk 40 ül 84 ei pea lahendama!
-
-
-
1. Siinuslausega, mida kutsutakse ka siinusteoreemiks, saab tutvust teha järgneva video abil: http://www.kae.edu.ee/video/siinusteoreemi-tuletamine?topic=trigonomeetria
Video on koostanud Siim Schults.
Seejärel saab täita töölehte.
-
2. Koosinuslausest, mida kutsutakse ka koosinusteoreemiks, aitab jagu saada Matemaatika õhtuõpik: http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/1925
-
-
-
NB! Kodune töö nr 2 tuleb esitada hiljemalt 13. maiks 2024. a.
-
Suurepärane stiilinäide:
-
-
1. Lühikokkuvõttega õpitust saate tutvuda Allar Veelmaa töölehe abil: http://10klass.weebly.com/uploads/1/4/6/0/1460270/seosed_kraadi_radiaanmooduvahel_sektor.pdf
-
2. Arvestuseks õppimisel abistavad Teid ka järgmised videod:
1) http://www.kae.edu.ee/video/roopkuliku-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria ;
Video autor on Siim Schults.
2) trigonomeetria praktikas: https://www.hariduskeskus.ee/pracmath/est/index.html
Täname materjali koostajaid!
-
3. Kel on veel jaksu, võib korrata mõisteid ja valemeid järgmistelt töölehtedelt:
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Mariann Laius