Section outline

    • Kuidas mõõta küll kolme konna meetriga?

      Kas vastab sellele trigonomeetria?

      Või on siin kursusel miskit põnevat ka,

      mille üle tuleb veel palju juurelda?

                                      M. Laius

      ---------------------------------------

    • MIS EES OOTAB?!


    • KURSUSEL TEGUTSEMISE JUHEND

      1. Tutvun Moodles olevate nädala materjalidega (teooriaküsimused, töölehed jm). 

      2. Lahendan vajalikud töölehed. Neid ei pea välja printima, kui pole võimalik. Kui jään hätta, saan abi lahendatud ülesannete kaustades olevates näidetest või kirjutan, helistan (vastavalt tunniplaanile) aineõpetale.

      3. Kindlasti teen ära kodused tööd. Kui elan Eestis, esitan kodused tööd kas käsikirjaliselt või prindituna õpetajale.

      ILMA KODUSEID TÖID ESITAMATA JA ÕPIMAPPI NÄITAMATA ARVESTUSTÖID TEHA EI SAA!

      4. Lihtsam on õppida, kui olen järjepidev ja teen ära iganädalased ülesanded.

      5. Materjali kogun kokku õpimapiks ja võtan selle kaasa arvestusele.

      6. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.

      NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist. Alati on kasulikum osaleda koolimajas toimuvates konsultatsioonides. Vahetu suhtlemine on tõhusam!

      Tean, et iseseisev õppimine on aeganõudev ja tähtis töö, aga olen valmis pingutama, et jõuda järgmisesse klassi!!!


    • Sissejuhatus kursusesse

      (10.i klass - e-õpe): 


    • Matemaatika 2. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele. 

    • ----------------------------------------

      Koduste tööde esitamise tähtajad: 15. aprill ja 13. mai 2024.

      ----------------------------------------

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht . 

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: Ajaplaneerimine

      Edu sel teel!

      Mariann Laius


  • 1. Põhikoolist on teada, et nurki mõõdetakse enamasti kraadides, kuid on ka kraadidest väiksemaid mõõtühikuid. Töölehte täites saate õpitut meelde tuletada.

    • 2. Enne ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida ka järgmisi näiteid, et aru saada, kuidas lahenduskäike kirja panna.

    • 1. Kindlasti meenub Teile täisnurkse kolmnurgaga seoses asjaolu, et 9. klassis sai räägitud Pythagorase teoreemist. Kas meenuvad ka trigonomeetrilised funktsioonid? Abiks on siin järgnev tööleht ja läbitud nullkursuse õpimapp ning Moodle materjalid https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57


    • 2. Soovitan uurida teoreetilist osa ja näiteid järgmisest kaustast:

    • 3. Suurepärased õppematerjalid põhikoolis õpitu kordamiseks leiate ka Digiõppevaramust:  https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2338

    • 4. Ülesannete lahendamise juures palun jälgige seda, et oleksid kirjas ülesande andmed (mis on antud ja mis leida), lahenduskäik ja vastus!

    • 5. Taskuarvuti on siin heaks abiliseks. Vt taskuarvuti kasutamise spikrite kausta, mis asub kursuse alguses.

    • NB! Kui teist on keegi sellises olukorras, et ei ole õpikut, siis lisan siia faili poole kursuse õpiku lehekülgedega. 

    • 1. Enne töölehe ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida näiteid ja lahendatud ülesandeid vastavast kasustast.

    • 2. Eesti keelest on Teile tuttav täiendi mõiste. Kas sellel on ka mingi seos täiendusnurkade mõistega? Sellele küsimusele leiate vastuse, kui uurite näiteid ja lahendate töölehel olevaid ülesandeid

    • 3. Õpitut aitavad korrata järgmine test (koostas Andrei Prokofjev) http://www.ahora.ee/maija/tests/Taiendusnurgad_A1.htm  ja Digiõppevaramu materjalid https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4931 .

  • 1. Malliga tegite tutvust põhikoolis ja siis joonetasite nn positiivseid nurki. Kuidas joonestada negatiivseid nurki ja nurki, mis on suuremad kui 180 kraadi? Sellele küsimusele saate nüüd vastuse, kui uurite lahendatud ülesandeid ja täidate töölehe.

    • 1. Harjutamiseks tasub läbi lahendada  LÄHTETEST õ lk 7 ja lahendatud ülesannete kaustas 5 olevad ülesanded. 

    • 2. Õpitu kinnistamisel on abiks Kordamisülesannete tööleht ning koduse töö nr 1 ülesanded.

    • NB! Kodune töö nr 1 tuleb esitada hiljemalt 15. aprilliks 2024. a.

    • 3. Õpitu võtab kokku järgnev slaidikava (koostas Viktoria Lepp): http://www.slideshare.net/viktorialepp/kraadi-ja-radiaanmt

    • Kui mõnel teist ei ole õpiku leheküljed täies ulatuses nähtavad, siis palun valige lugemisvaade.

    • ----------------------------------------------

    • 1. Teooriat aitab (koos näidetega) selgitada järgnev Vikoria Lepa koostatud materjal:

      https://www.slideshare.net/viktorialepp/ringjoone-pikkus-ja-ringi-pindala

    • 2. Arvu pii tutvustab järgnev slaidikava, mille koostas Valentina Tsirihhova:

    • 3. Teemakohased ülesanded leiate töölehelt. Lahendused asuvad allpool olevas kaustas.

    • 1. Siinuslausega, mida kutsutakse ka siinusteoreemiks, saab tutvust teha järgneva video abil: http://www.kae.edu.ee/video/siinusteoreemi-tuletamine?topic=trigonomeetria

      Video on koostanud Siim Schults.

      Seejärel saab täita töölehte

    • 2. Koosinuslausest, mida kutsutakse ka koosinusteoreemiks, aitab jagu saada Matemaatika õhtuõpik: http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/1925

    • 3. Abi saab ka lahendatud ülesannete kaustast. 

    • 1. Lühikokkuvõttega õpitust saate tutvuda Allar Veelmaa töölehe abil: http://10klass.weebly.com/uploads/1/4/6/0/1460270/seosed_kraadi_radiaanmooduvahel_sektor.pdf

    • 2. Arvestuseks õppimisel abistavad Teid ka järgmised videod:

      1) http://www.kae.edu.ee/video/roopkuliku-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria ;

      Video autor on Siim Schults.

      2) trigonomeetria praktikas: https://www.hariduskeskus.ee/pracmath/est/index.html

      Täname materjali koostajaid!


    • 3. Kel on veel jaksu, võib korrata mõisteid ja valemeid järgmistelt töölehtedelt:

    • 4. SOOVITAN SOOJALT!

      Enne arvestust tasub pilk peale heita ka kordamisülesannete kaustas olevale materjalile, kuigi arvatavasti paljud teist on seda juba eelnevalt teinud. Need on ülesanded, mille lahendamine peaks sellest kursusest meelde jääma.

      EDUKAT ARVESTUST JA TÄNAN TUBLIDUSE EEST KOGU KURSUSE VÄLTEL!

      Mariann Laius

  • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

    Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

    Mariann Laius