Section outline


    • Matemaatika - see on arvude muusika,

      mida kuulevad need,

      kes on ise selle nimel nõus vaeva nägema...

                                M. Laius

      ---------------------------------------------------------------------------------------

    • Sisseelamise nädala ülesanded (e-õppes):

      1. Palun registreerige end hiljemalt 9. septembriks 2024 matemaatika nullkursusele Moodles. 

      2. Seejärel tutvuge kursuse, ainekava ja hindamisega ning printige välja ainekava.

      3. Järgnevalt tehke õpimapile tiitelleht ja uurige ainekavast, mida õpimapp peab sisaldama. Palun võtke õpimapp 16. septembri konsultatsiooni kaasa. Siis küsin ka korrutustabelit.

      --------------------------------------------------------------------------

      Alates 9. septembrist 2024 asuge täitma Moodles olevaid 1. nädala ülesandeid ja lisage tehtu õpimappi. Lahenduste vormistamisel võtke aluseks kaustades olevad käsikirjalised ülesannete lahendused. Vajadusel kirjutage mulle ja küsige julgelt abi!

      NB! Eelnädala tööde eest võib saada kuni 2 lisapunkti.

      Edu!
      Mariann Laius
      mariann.laius@ag.tartu.ee

       



    • NB! Konsultatsioonide ajad (10.i kl) leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.

      Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 30. september ja 28. oktoober 2024. a.

      Kodustest töödest palun esitada paarituarvuliste ülesannete lahendused. Töö esitada A4-formaadis ruudulisel lehel. Välismaal elavad õpilased võivad töö saata e-kirjaga loetavate heledate piltidena. Eelistatud on skänneri kasutamine.

      -----------------------------------------------------------------------------

      Koduste tööde esitamise tähtajad (10,c klass): 1. ja 29. oktoober 2024. a. Kodustest töödest palun esitada paarituarvuliste ülesannete lahendused.

    • MIS EES OOTAB?!


    •  * Sissejuhatus kursusesse (10.i klass - e-õpe): 

    • Neilt, kes valivad kursuse läbimise nn miinimumprogrammi alusel, küsin arvestuse ajal enne hinde "3" väljapanemist valemeid kogu kursuse kohta. Loodan, et keegi õpilastest ei vali seda teed kursuse läbimmiseks, vaid on huvitatud põhjalikematest teadmistest ja nende rakendamise oskustest.

    • ................................................................................................................................................

    • ................................................................................................................................................

      Olete astunud enda jaoks suure sammu eluteel edasi ja võtnud vastu otsuse õpinguid jätkata. Suurepärane! 

      Paljudel teist on olnud õpingutes paus 1, 2, 5, 10, 15 või enam aastat. See on täiesti loomulik, et õpitu ununeb, kui seda ei kasutata ja nii on ka matemaatikaga. Seetõttu alustame kordamist päris algusest ja eelteadmistest on olulisem tahe õppida ning julge pealehakkamineKellele mõned teemad tunduvad väga lihtsad, saab omas tempos kiiremini edasi liikuda. Edu sel teel!

      Mariann Laius

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada (keerulisemate vormistuste puhul) 1-2 lisapunkti. 

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: 

      https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/

      Kindlasti aitab ka õpioskuste kursustel osalemine, mis toimub matemaatika nullkursusega paralleelselt.


    • NB! NULLKURSUSEL ME TASKUARVUTIT EI KASUTA! KÕIK TEHTED TEEME KIRJALIKULT VÕI PEAST! ÜLESANNETE VORMISTAMISE SPIKRID ON LAHENDATUD ÜLESANNETE KAUSTADES. SEALT SAATE ABI KA SIIS, KUI MÕNE ÜLESANDE LAHENDAMISEGA HÄTTA JÄÄTE.

    • Enne õppima asumist tasuks põhjalikult uurida ainekava ja seal kirjas olevaid kursuse lõpuks saavutatavaid õpitulemusi (teadmised ja oskused). Nii on siht silme ees selgem.

      Ongi aeg alustada. Kuidas on lood korrutustabeliga? On see selge nagu seebivesi? Vajadusel leiate abi Miksikese materjalidest:

      Kuidas õppida korrutustabelit

      Korrutustabeli õppimiseks on mitmeid mooduseid:

      * kirjutate lehele korrutustabeli tehted tulpade kaupa ja loete seda nagu luuletust enne uinumist;

      Mõnele sobib, kuid enamusele tüütu.

      * joonestate A4-lehele väiksed ristkülikud (näiteks 4x2 cm) ja lõikate need välja;

      Ühele ristküliku poolele kirjutate tehte ja teisele poole vastuse. Nii saate nagu pisikesed mängukaardid, mida saab ka koos pisemate pereliikmetega kasutada ja läbi mängu õpib ju asju märkamatult selgeks.

      * kasutate juba valmistrükitud või isetehtud korrutustabeli lehte.

      Selle lehe järgi saab mõni pereliige või hea sõber Teilt läbisegi erinevaid korrutustabeli tehteid küsida ning Teil jääb ainult õige vastus öelda. Miks mitte sisustada sellega ka igavat bussisõitu enne konsultatsiooni jõudmist?

      Kindlasti on võimalusi veelgi. Tasub ainult asjale loovalt läheneda. Head nuputamist ja korrutustabeli treenimist!

    • 1. Mis on naturaalarvud, täisarvud, reaalarvud? Enne töölehtede lahendamise juurde asumist oleks hea need asjad üle korrata. Siin on abi: arvuhulgad

      2. Tehteid harilike murdudega jm aitab meelde tuletada elektrooniline matemaatika õpik 6. klassile, kus on kirjas ülesanded (koostas Angela Kungla) koos lahendustega.

      http://www.kool.ee/?4216

      3. Pilk veel reaalarvudele ja seejärel võib küll esimesi töölehti täitma hakata. Edukat lahendamist!

    • Tegu on kutsehariduskeskuse poolt koostatud e-õppe materjaliga.

    • Kõigi töölehtede pildid on pärit Googlest. 


    • 1. Ruutvõrrandi lahendamist aitab meeldetuletada järgnev (Rapla Täiskasvanute Gümnaasiumi õpetaja Andruse) materjal: http://www.slideshare.net/Andrus/ruutvrrandite-lahendamine

      Vt ka Allar Veelmaa videosid ruutvõrrandi ja mittetäielike ruutvõrrandite lahendamise kohta.: 

      2. Hajutamiseks sobivad järgmised tekstülesanded, mis on (koos lahendustega) pärit Miksikese materjalide hulgast. 

    • Üks tekstülesanne on ka graafikute töölehe (eelmine tööleht) lõpus.

    • NB!

      3. LÕIMINGUÜLESANNE 10.i KLASS (e-õpe)

      30. septembriks 2024 palun teha ülesanne, mis annab punkte erinevatesse õppeainetesse. Kui olete eesti keele õpetajale refereerinud "Matemaatika õhtuõpikut", siis palun teha matemaatikas mõttekaart teemal "Miks on vaja õppida matemaatikat?". Vt Matemaatika õhtuõpik

      Lisaks raamatust loetule võite sinna lisada ka oma mõtteid. Sama mõistekaart palun saata õpetaja Sixten Hinnovile, et ta saaks õpioskuste kursusel asja ära arvestada. Matemaatikas võib sooritatud ülesande eest saada kuni 5 lisapunkti.

      MinMap

      Jõudu!

      Mariann Laius

    • NB! 

      4. LÕIMINGUÜLESANNE 10.C KLASS

      1. oktoobriks 2024 palun teha ülesanne, mis annab punkte erinevatesse õppeainetesse. See tuleb saata failis mainitud õpetajatele. Matemaatikas võib sooritatud ülesande eest saada kuni 8 lisapunkti.

      Lõiminguülesanne - 1. leht

      Lõiminguülesanne - 2. leht

      Jõudu!

      Mariann Laius

    • 1. Siit internetileheküljelt saavad abi need, kes tahavad tuletada meelde lineaarvõrrandisüsteemi lahendamist. http://jaanielve.weebly.com/lineaarvotilderrandisuumlsteem.html

      Selle materjali on koostanud Elve Jaani.

      2. Ülesanded harjutamiseks leiate alljärgnevalt töölehelt. Samal lehel on ka kordamisülesanded.

    • 3. Abi saab lahendatud ülesannete kaustast.

    • 4. Aeg on iseseisvalt õpitule joon alla tõmmata ehk lahendada esimene kodune töö

      ÕPILUSTI!

    • 1. Loodan, et abiks on järgmine link:

      http://www.mathema.ee/testid/6/protsentA.html

      Need testid on Allar Veelmaa rikkalike õppematerjalide hulgast. Internetist leiate ehk tema slaidikavasidki, mis on suurepäraseks abivahendiks iseõppijatele. 

       2. Üks tubli õpetaja on koostanud ka protsentide meelespea, mida nüüd kasutada saate. Tänu talle tehtu eest!

    • 3. Protsentülesandeid on mitmesuguseid. Mõned neist leiate lahendamiseks järgmiselt lehelt:

    • 4. Veel viimane pingutus ehk nüüd on aeg lahendada teine kodune töö!

      ÕPILUSTI!

    • NB! Koduse töö esitamise tähtaeg on 28 oktoober 2024. a. Palun võtta töö A4-formaadis ruudulistele lehtedele kirjutatuna konsultatsiooni. Lahendage ülesanded 1, 4 ja 5. Kes ei saa konsultatsioonis mõjuval põhjusel osaleda, sel palun saata töö heledal taustal loetava pildina e-aadressil mariann.laius@ag.tartu.ee (hiljemalt kl 22)! Sel juhul on hea kasutada skännerit või skännimise mobiiliäppi.

      Kes saadab koduse töö lahendused mulle koolivaheajal, võib saada kiire lahendaja 2 lisapunkti.

       

      Jätkuvat õpilusti!

      Mariann Laius

    • 1. Kordamiseks sobib ka materjal, mille leiate siit: https://www.taskutark.ee/m/aine/9-klass/matemaatika-9-klass/matemaatika-9-kordamine/

      2. Palju kasulikke materjale kordamiseks on Kae Kooli materjalide hulgas: http://www.kae.edu.ee/

      3. Viimaseid teemasid saate korrata järgneva töölehe järgi. Need ülesanded on mul kokku pandud päevases ja õhtuses õppes olijate jaoks, seetõttu ka selline pealkiri, sest nemad teevad vahearvestustöid.


    • 5. Harjutamiseks leiate palju teste ja ülesandeid siit: http://nutisport.eu/
    • 7. Kordamiseks sobivad suurepäraselt Lea Pallase Koolimatemaatika kogumikus olevad ülesanded, mis on antud koos lahendustega. 

    • 8. Abi saab ka "nutikalt sõbralt", kui selline peaks leidma (https://vimeo.com/109405701). Aga olgu see siis tõesti abistajaks ja kontrollijaks, mitte etteütlejaks.

      Avastamisrõõmu!

    • --------------------------------------------------

      NB! Tuletan meelde, et arvestusele tuleb KINDLASTI kaasa võtta matemaatika õpimapp! Enne tasub üle vaadata veel ainekavas olevad nõuded õpimapile ja vastavalt neile õpimappi korrastada

    • Õnnitlen, kui kõik vajalikud tööd tehtud saite! Nüüd võib tulla arvestuste nädalal kooli oma teadmisi näitama ehk arvestustööd tegema. 

      Loodan, et selle nullkursuse nn miinimumprogrammi alusel läbijaid selles seltskonnas pole. Neilt küsiksin kindlasti veel valemeid kogu kursuse kohta.


      JÄTKUVAT ÕPILUSTI!

      Parimate soovidega

      Mariann Laius

    • Palun täitke järgnev TAGASISIDE, mis aitaks mul antud kursust paremaks muuta! Vastamiseks saate selle faili endale salvestada. Täidetud küsimustiku võib salvestada  KÜSIMUSTIKU VASTUSTE ALLA, soovi korral saata e-mailiga või tuua paberkandjal arvestusele kaasa (kui soovitakse anonüümsust). Aitäh!

    • Küsimustik asub siin: https://forms.gle/JYfnaqZ3uTUmtH6t7

    • NB! Vaadake üle ainekava lõpus olevad saavutatavad õpitulemused (teadmised ja oskused) kursuse lõpuks ja vastake järgmistele küsimustele:

      * mida sain teada selle kursuse jooksul;

      * mida oskan nüüd ainealaselt ja mida oskan paremini kui varem;

      * mida pean veel läbitud teemade lõikes harjutama?

      Kindlasti on, mille eest end kiita! 

      Tehtud analüüs lisage õpimappi. Selle eest saab 1 lisapunkti.

      P.S. Ka on oodatud kõik ettepanekud antud kursuse täiendamiseks ja parendamiseks, sest koostöös tehtud asjad on parimad. 

      EDU JÄRGMISTE KURSUSTE LÄBIMISEKS!

      Mariann Laius      

    • Südamlik tänu Miksikesele, minu varasemale töökohale! Miksikese kodulehelt leitud materjalid andsid inspiratsiooni minu oma töölehtede koostamiseks. Mõningad ülesanded Miksikese materjalide hulgast leidsid tee ka minu töölehtedele. 

      Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

      Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!


    • Mariann Laius