Section outline


    • Matemaatika - see on arvude muusika,

      mida kuulevad need,

      kes on ise selle nimel nõus vaeva nägema...

                                M. Laius

      ---------------------------------------------------------------------------------------

    • Sisseelamise nädala ülesanded (e-õppes):

      1. Palun registreerige end hiljemalt 8. septembriks 2025 matemaatika nullkursusele Moodles. 

      2. Seejärel tutvuge kursuse, ainekava ja hindamisega ning printige välja ainekava.

      Kursust on mugavam kasutada, kui valida ülalt paremalt "Ahenda kõik". Sis on näha ainult vaadeldavad nädala teemad, mida saab avada nädalate kaupa. Mõnel nädalal võib olla mitu teemat. 

      3. Järgnevalt tehke õpimapile tiitelleht ja uurige ainekavast, mida õpimapp peab sisaldama. Palun võtke õpimapp 15. septembri konsultatsiooni kaasa. Siis küsin ka korrutustabelit.

      --------------------------------------------------------------------------

      Alates 8. septembrist 2025 asuge täitma Moodles olevaid 1. nädala ülesandeid ja lisage tehtu õpimappi. Lahenduste vormistamisel võtke aluseks kaustades olevad käsikirjalised ülesannete lahendused. Teoreetilist materjali ei pea välja printima või ümber kirjutama. Vajadusel kirjutage mulle ja küsige julgelt abi!

      NB! Eelnädala tööde eest võib saada kuni 2 lisapunkti.

      Edu!
      Mariann Laius
      mariann.laius@ag.tartu.ee

       



    • -         GPT – geniaalne personaalne treener

      Õppija võib kasutada TI abi õppetöös info kogumiseks, vastamiseks valmistumisel, harjutamiseks ja enesekontrolliks.

      TI abil koostatud õppeülesannete esitamine enda nime all on kõrvalise abi kasutamine ning hinne sellise töö eest on „1“ (või null punkti).

      -         Teadmiste kontroll toimub kontaktõppes.

      -         Aineõpetajal on alati õigus küsida koduste tööde kohta täpsustavaid küsimusi, mis on määravaks hinde kujunemisel.

    • NB! 

      Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 29. september ja 27. oktoober 2025. a.

      Kodused tööd palun esitada A4-formaadis ruudulistel lehtedel. Välismaal elavad õpilased võivad töö saata e-kirjaga loetavate heledate piltidena. Eelistatud on skänneri kasutamine. Ülesannete vormistamisel palun juhinduda kursusel olevatest ruudulistele lehtedele lahendatud ülesannetest.

    • MIS EES OOTAB?!


    •  * Sissejuhatus kursusesse (10.i klass - e-õpe): 

    • ................................................................................................................................................

    • ................................................................................................................................................

      Olete astunud enda jaoks suure sammu eluteel edasi ja võtnud vastu otsuse õpinguid jätkata. Suurepärane! 

      Paljudel teist on olnud õpingutes paus 1, 2, 5, 10, 15 või enam aastat. See on täiesti loomulik, et õpitu ununeb, kui seda ei kasutata ja nii on ka matemaatikaga. Seetõttu alustame kordamist päris algusest ja eelteadmistest on olulisem tahe õppida ning julge pealehakkamineKellele mõned teemad tunduvad väga lihtsad, saab omas tempos kiiremini edasi liikuda. Edu sel teel!

      Mariann Laius

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada (keerulisemate vormistuste puhul) 1-2 lisapunkti. 

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: 

      https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/

      Kindlasti aitab ka õpioskuste kursustel osalemine, mis toimub matemaatika nullkursusega paralleelselt.


    • NB! NULLKURSUSEL ME TASKUARVUTIT EI KASUTA! KÕIK TEHTED TEEME KIRJALIKULT VÕI PEAST! ÜLESANNETE VORMISTAMISE SPIKRID ON LAHENDATUD ÜLESANNETE KAUSTADES. SEALT SAATE ABI KA SIIS, KUI MÕNE ÜLESANDE LAHENDAMISEGA HÄTTA JÄÄTE.

    • Enne õppima asumist tasuks põhjalikult uurida ainekava ja seal kirjas olevaid kursuse lõpuks saavutatavaid õpitulemusi (teadmised ja oskused). Nii on siht silme ees selgem.

      Ongi aeg alustada. Kuidas on lood korrutustabeliga? On see selge nagu seebivesi? Vajadusel leiate abi Miksikese materjalidest:

      Kuidas õppida korrutustabelit

      Korrutustabeli õppimiseks on mitmeid mooduseid:

      * kirjutate lehele korrutustabeli tehted tulpade kaupa ja loete seda nagu luuletust enne uinumist;

      Mõnele sobib, kuid enamusele tüütu.

      * joonestate A4-lehele väiksed ristkülikud (näiteks 4x2 cm) ja lõikate need välja;

      Ühele ristküliku poolele kirjutate tehte ja teisele poole vastuse. Nii saate nagu pisikesed mängukaardid, mida saab ka koos pisemate pereliikmetega kasutada ja läbi mängu õpib ju asju märkamatult selgeks.

      * kasutate juba valmistrükitud või isetehtud korrutustabeli lehte.

      Selle lehe järgi saab mõni pereliige või hea sõber Teilt läbisegi erinevaid korrutustabeli tehteid küsida ning Teil jääb ainult õige vastus öelda. Miks mitte sisustada sellega ka igavat bussisõitu enne konsultatsiooni jõudmist?

      Kindlasti on võimalusi veelgi. Tasub ainult asjale loovalt läheneda. Head nuputamist ja korrutustabeli treenimist!

    • 1. Mis on naturaalarvud, täisarvud, reaalarvud? Enne töölehtede lahendamise juurde asumist oleks hea need asjad üle korrata. Siin on abi: arvuhulgad

      2. Tehteid harilike murdudega jm aitab meelde tuletada elektrooniline matemaatika õpik 6. klassile, kus on kirjas ülesanded (koostas Angela Kungla) koos lahendustega.

      http://www.kool.ee/?4216

      3. Pilk veel reaalarvudele ja seejärel võib küll esimesi töölehti täitma hakata. Edukat lahendamist!

    • Tegu on kutsehariduskeskuse poolt koostatud e-õppe materjaliga.

    • Kõigi töölehtede pildid on pärit Googlest. 


    • 1. Siit internetileheküljelt saavad abi need, kes tahavad tuletada meelde lineaarvõrrandisüsteemi lahendamist. http://jaanielve.weebly.com/lineaarvotilderrandisuumlsteem.html

      Selle materjali on koostanud Elve Jaani.

      2. Ülesanded harjutamiseks leiate alljärgnevalt töölehelt. Samal lehel on ka kordamisülesanded.

    • 3. Abi saab lahendatud ülesannete kaustast.

    • 4. Aeg on iseseisvalt õpitule joon alla tõmmata ehk lahendada esimene kodune töö

      ÕPILUSTI!

    • 1. Põhikoolis õpitud funktsioone saab korrata, kui vaadata Tatjana Kalutvo koostatud slaidikava http://www.slideshare.net/TatjanaGalutvo/funktsioonid-i

      Ruutfunktsiooniga seonduvat jm kasulikku leiab siit: http://www.slideshare.net/Katrin67/ruutfunktsioon-27265520 ja

      http://www.slideserve.com/verda/ruutfunktsioon

      Need slaidikavad on koostanud Katrin Roots ja Siivi Jõgi.


    • 2. Graafikute joonestamiseks on hea kasutada GeoGebra arvutiprogrammi. Sellest huvitatud võivad uurida Allar Veelmaa koostatud 

      GeoGebra - graafikute joonestamine

      Kuid sageli tuleb graafikuid teha käsitsi. Seda tööd aitavad meelde tuletada alljärgnevas kaustas olevad ülesanded.

    • 3. Funktsioone ja nende graafikuid saate meelde tuletada ka töölehte lahendades või testi tehes.

    • Test, mille koostas Allar Veelmaa, asub siin: http://www.mathema.ee/testid/9/rfunktsioonA.html

    • Mõtlesin, et muudan kodust tööd nr 1 ja seetõttu jäi see teile kõigile nähtamatuks. Vabandust! Minu apsaka tõttu saate koduse töö nr 1 esitamiseks ajapikendust. Ootan seda 14. oktoobriks 2024. Palun võtke kodune töö konsultatsiooni kaasa! Kodusest tööst palun lahendada paarituarvulised ülesanded!

    • 1. Loodan, et abiks on järgmine link:

      http://www.mathema.ee/testid/6/protsentA.html

      Need testid on Allar Veelmaa rikkalike õppematerjalide hulgast. Internetist leiate ehk tema slaidikavasidki, mis on suurepäraseks abivahendiks iseõppijatele. 

       2. Üks tubli õpetaja on koostanud ka protsentide meelespea, mida nüüd kasutada saate. Tänu talle tehtu eest!

    • 3. Protsentülesandeid on mitmesuguseid. Mõned neist leiate lahendamiseks järgmiselt lehelt:

    • 4. Veel viimane pingutus ehk nüüd on aeg lahendada teine kodune töö!

      ÕPILUSTI!

    • 1. Kordamiseks sobib ka materjal, mille leiate siit: https://www.taskutark.ee/m/aine/9-klass/matemaatika-9-klass/matemaatika-9-kordamine/

      2. Palju kasulikke materjale kordamiseks on Kae Kooli materjalide hulgas: http://www.kae.edu.ee/

      3. Viimaseid teemasid saate korrata järgneva töölehe järgi. Need ülesanded on mul kokku pandud päevases ja õhtuses õppes olijate jaoks, seetõttu ka selline pealkiri, sest nemad teevad vahearvestustöid.


    • 5. Harjutamiseks leiate palju teste ja ülesandeid siit: http://nutisport.eu/
    • 7. Kordamiseks sobivad suurepäraselt Lea Pallase Koolimatemaatika kogumikus olevad ülesanded, mis on antud koos lahendustega. 

    • 8. Abi saab ka "nutikalt sõbralt", kui selline peaks leidma (https://vimeo.com/109405701). Aga olgu see siis tõesti abistajaks ja kontrollijaks, mitte etteütlejaks.

      Avastamisrõõmu!

    • --------------------------------------------------

      NB! Tuletan meelde, et arvestusele tuleb KINDLASTI kaasa võtta matemaatika õpimapp! Enne tasub üle vaadata veel ainekavas olevad nõuded õpimapile ja vastavalt neile õpimappi korrastada

    • Õnnitlen, kui kõik vajalikud tööd tehtud saite! Nüüd võib tulla arvestuste nädalal kooli oma teadmisi näitama ehk arvestustööd tegema. 

      Loodan, et selle nullkursuse nn miinimumprogrammi alusel läbijaid selles seltskonnas pole. Neilt küsiksin kindlasti veel valemeid kogu kursuse kohta.


      JÄTKUVAT ÕPILUSTI!

      Parimate soovidega

      Mariann Laius

    • Palun täitke järgnev TAGASISIDE, mis aitaks mul antud kursust paremaks muuta! Vastamiseks saate selle faili endale salvestada. Täidetud küsimustiku võib salvestada  KÜSIMUSTIKU VASTUSTE ALLA, soovi korral saata e-mailiga või tuua paberkandjal arvestusele kaasa (kui soovitakse anonüümsust). Aitäh!

    • NB! Vaadake üle ainekava lõpus olevad saavutatavad õpitulemused (teadmised ja oskused) kursuse lõpuks ja vastake järgmistele küsimustele:

      * mida sain teada selle kursuse jooksul;

      * mida oskan nüüd ainealaselt ja mida oskan paremini kui varem;

      * mida pean veel läbitud teemade lõikes harjutama?

      Kindlasti on, mille eest end kiita! 

      Tehtud analüüs lisage õpimappi. Selle eest saab 1 lisapunkti.

      P.S. Ka on oodatud kõik ettepanekud antud kursuse täiendamiseks ja parendamiseks, sest koostöös tehtud asjad on parimad. 

      EDU JÄRGMISTE KURSUSTE LÄBIMISEKS!

      Mariann Laius      

    • Südamlik tänu Miksikesele, minu varasemale töökohale! Miksikese kodulehelt leitud materjalid andsid inspiratsiooni minu oma töölehtede koostamiseks. Mõningad ülesanded Miksikese materjalide hulgast leidsid tee ka minu töölehtedele. 

      Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

      Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!


    • Mariann Laius