Section outline
-
-
Sisseelamise nädala ülesanded (e-õppes):
1. Palun registreerige end hiljemalt 9. septembriks 2024 matemaatika nullkursusele Moodles.
2. Seejärel tutvuge kursuse, ainekava ja hindamisega ning printige välja ainekava.
3. Järgnevalt tehke õpimapile tiitelleht ja uurige ainekavast, mida õpimapp peab sisaldama. Palun võtke õpimapp 16. septembri konsultatsiooni kaasa. Siis küsin ka korrutustabelit.
--------------------------------------------------------------------------
Alates 9. septembrist 2024 asuge täitma Moodles olevaid 1. nädala ülesandeid ja lisage tehtu õpimappi. Lahenduste vormistamisel võtke aluseks kaustades olevad käsikirjalised ülesannete lahendused. Vajadusel kirjutage mulle ja küsige julgelt abi!
NB! Eelnädala tööde eest võib saada kuni 2 lisapunkti.
Edu!
Mariann Laius
mariann.laius@ag.tartu.ee -
NB! Konsultatsioonide ajad (10.i kl) leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.
Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 30. september ja 28. oktoober 2024. a.
Kodustest töödest palun esitada paarituarvuliste ülesannete lahendused. Töö esitada A4-formaadis ruudulisel lehel. Välismaal elavad õpilased võivad töö saata e-kirjaga loetavate heledate piltidena. Eelistatud on skänneri kasutamine.
-----------------------------------------------------------------------------
Koduste tööde esitamise tähtajad (10,c klass): 1. ja 29. oktoober 2024. a. Kodustest töödest palun esitada paarituarvuliste ülesannete lahendused.
-
Neilt, kes valivad kursuse läbimise nn miinimumprogrammi alusel, küsin arvestuse ajal enne hinde "3" väljapanemist valemeid kogu kursuse kohta. Loodan, et keegi õpilastest ei vali seda teed kursuse läbimmiseks, vaid on huvitatud põhjalikematest teadmistest ja nende rakendamise oskustest.
-
................................................................................................................................................
-
................................................................................................................................................
Olete astunud enda jaoks suure sammu eluteel edasi ja võtnud vastu otsuse õpinguid jätkata. Suurepärane!
Paljudel teist on olnud õpingutes paus 1, 2, 5, 10, 15 või enam aastat. See on täiesti loomulik, et õpitu ununeb, kui seda ei kasutata ja nii on ka matemaatikaga. Seetõttu alustame kordamist päris algusest ja eelteadmistest on olulisem tahe õppida ning julge pealehakkamine. Kellele mõned teemad tunduvad väga lihtsad, saab omas tempos kiiremini edasi liikuda. Edu sel teel!
Mariann Laius
-
-
NB! NULLKURSUSEL ME TASKUARVUTIT EI KASUTA! KÕIK TEHTED TEEME KIRJALIKULT VÕI PEAST! ÜLESANNETE VORMISTAMISE SPIKRID ON LAHENDATUD ÜLESANNETE KAUSTADES. SEALT SAATE ABI KA SIIS, KUI MÕNE ÜLESANDE LAHENDAMISEGA HÄTTA JÄÄTE.
-
Enne õppima asumist tasuks põhjalikult uurida ainekava ja seal kirjas olevaid kursuse lõpuks saavutatavaid õpitulemusi (teadmised ja oskused). Nii on siht silme ees selgem.
Ongi aeg alustada. Kuidas on lood korrutustabeliga? On see selge nagu seebivesi? Vajadusel leiate abi Miksikese materjalidest:
Korrutustabeli õppimiseks on mitmeid mooduseid:
* kirjutate lehele korrutustabeli tehted tulpade kaupa ja loete seda nagu luuletust enne uinumist;
Mõnele sobib, kuid enamusele tüütu.
* joonestate A4-lehele väiksed ristkülikud (näiteks 4x2 cm) ja lõikate need välja;
Ühele ristküliku poolele kirjutate tehte ja teisele poole vastuse. Nii saate nagu pisikesed mängukaardid, mida saab ka koos pisemate pereliikmetega kasutada ja läbi mängu õpib ju asju märkamatult selgeks.
* kasutate juba valmistrükitud või isetehtud korrutustabeli lehte.
Selle lehe järgi saab mõni pereliige või hea sõber Teilt läbisegi erinevaid korrutustabeli tehteid küsida ning Teil jääb ainult õige vastus öelda. Miks mitte sisustada sellega ka igavat bussisõitu enne konsultatsiooni jõudmist?
Kindlasti on võimalusi veelgi. Tasub ainult asjale loovalt läheneda. Head nuputamist ja korrutustabeli treenimist!
-
-
-
1. Mis on naturaalarvud, täisarvud, reaalarvud? Enne töölehtede lahendamise juurde asumist oleks hea need asjad üle korrata. Siin on abi: arvuhulgad
2. Tehteid harilike murdudega jm aitab meelde tuletada elektrooniline matemaatika õpik 6. klassile, kus on kirjas ülesanded (koostas Angela Kungla) koos lahendustega.
3. Pilk veel reaalarvudele ja seejärel võib küll esimesi töölehti täitma hakata. Edukat lahendamist!
-
-
-
1. Kas meenub ka midagi astmetest ja juurtest? Trepil on astmed ja Teiegi asute praegu oma "matemaatilise trepi" esimesel astmel. Viimasele astmele (ehk riigieksamini) jõudmiseks, tuleb eelnevad astmed edukalt läbida. Muidugi võib mõni teist võtta mitu astet korraga, kuid liigne tormakus ei too ka edu. Seega ikka edasi ja edasi ja ei sammukestki tagasi!
Õppimiseks sobib T. Lepiku koostatud slaidikava, kuigi viimastel slaididel on juba ka 10. klassi teemasid puudutatud.
http://enos.itcollege.ee/~lepikult/Matemaatika-tasanduskursus/Astmed.pdf
2. Harjutamiseks sobivad Allar Veelmaa koostatud test: http://www.mathema.ee/testid/9/juuredA.html ja TaskuTarga testid: https://www.taskutark.ee/m/test/tehted-astmetega-2-2/ja https://www.taskutark.ee/m/test/tehted-astmetega-2/
-
4. Nüüd aga julgelt töölehte täitma!
-
5. Kokkuvõtlikuks lõbusaks kordamiseks sobivad matemaatilised "kargud", mis sisaldavad muudki peale hetkel korratu.
-
-
-
3. Kui kõik eelnev on selgeks saanud, võib asuda töölehel olevaid ülesandeid lahendama.
-
2. nädal: lineaarvõrrand ja selle lahendamine. Tekstülesannete lahendamine lineaarvõrrandi abil (16.-22 september)
-
Lineaarvõrrandi lahendamist aitab meenutada järgnev TaskuTarga materjal: https://www.taskutark.ee/m/uhe-tundmatuga-lineaarvorrand-selle-lahendamine-2/
Suurepäraseks abiks on ka Sirje Pihlapi koostatud õppevideo:
Ega siis muud, kui head lahendamist!
-
-
3. nädal: ruutvõrrand ja selle lahendamine. Tekstülesannete lahendamine ruutvõrrandi abil (23.-29. september)
-
1. Ruutvõrrandi lahendamist aitab meeldetuletada järgnev (Rapla Täiskasvanute Gümnaasiumi õpetaja Andruse) materjal: http://www.slideshare.net/Andrus/ruutvrrandite-lahendamine
Vt ka Allar Veelmaa videosid ruutvõrrandi ja mittetäielike ruutvõrrandite lahendamise kohta.:
2. Hajutamiseks sobivad järgmised tekstülesanded, mis on (koos lahendustega) pärit Miksikese materjalide hulgast.
-
-
-
1. Siit internetileheküljelt saavad abi need, kes tahavad tuletada meelde lineaarvõrrandisüsteemi lahendamist. http://jaanielve.weebly.com/lineaarvotilderrandisuumlsteem.html
Selle materjali on koostanud Elve Jaani.
2. Ülesanded harjutamiseks leiate alljärgnevalt töölehelt. Samal lehel on ka kordamisülesanded. -
3. Abi saab lahendatud ülesannete kaustast.
-
-
-
1. Põhikoolis õpitud funktsioone saab korrata, kui vaadata Tatjana Kalutvo koostatud slaidikava http://www.slideshare.net/TatjanaGalutvo/funktsioonid-i
Ruutfunktsiooniga seonduvat jm kasulikku leiab siit: http://www.slideshare.net/Katrin67/ruutfunktsioon-27265520 ja
http://www.slideserve.com/verda/ruutfunktsioon
Need slaidikavad on koostanud Katrin Roots ja Siivi Jõgi.
-
2. Graafikute joonestamiseks on hea kasutada GeoGebra arvutiprogrammi. Sellest huvitatud võivad uurida Allar Veelmaa koostatud
GeoGebra - graafikute joonestamine
Kuid sageli tuleb graafikuid teha käsitsi. Seda tööd aitavad meelde tuletada alljärgnevas kaustas olevad ülesanded.
-
Test, mille koostas Allar Veelmaa, asub siin: http://www.mathema.ee/testid/9/rfunktsioonA.html
-
-
Eelmine tööleht sisaldas ülesandeid ka kolmnurga kohta. Loodan, et saite hakkama! Kui mitte, siis tuleb end kurssi viia selle teema juures olevate materjalidega.
* Kolmnurgaga seonduv on hästi lihtsalt kokku võetud selle materjali abil: http://www.taskutark.ee/m/kolmnurk-2/?auth=dGFza3V0YXJr
* Kolmnurga pindala arvutamist aitab meelde tuletada järgnev materjal: http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0066/index.html
Kiitus tundmatule autorile!
* Võrdhaarse kolmnurga kohta käiv info on siin: http://www.slideshare.net/andresta/vrdhaarne-kolmnurks2008-presentation
Selle slaidikava on koostanud Merilin Pihu.
-
-
-
Pythagorase teoreemi on hea õppida õpetaja Silvia video järgi: https://www.google.ee/search?q=pythagorase%20teoreem&ie=UTF-8&hl=et#fpstate=ive&vld=cid:013589b7,vid:yTs8H8bNbZo,st:0
-
-
Kes tahab natukene rohkem ja süvendatult asjaga tegeleda, võib uurida kirjastuse Maurus poolt välja antud kogumikus olevaid ülesandeid täisnurkse kolmnurga kohta: http://kirjastusmaurus.ee/wp-content/uploads/2014/10/MTR-P6hikoolile.pdf
-
NB! Lahendamiseks sobivad viimased ülesanded lehelt Geomeetrilised kujundid, Pythagorase teoreem.
-
-
-
1. Loodan, et abiks on järgmine link:
http://www.mathema.ee/testid/6/protsentA.html
Need testid on Allar Veelmaa rikkalike õppematerjalide hulgast. Internetist leiate ehk tema slaidikavasidki, mis on suurepäraseks abivahendiks iseõppijatele.
2. Üks tubli õpetaja on koostanud ka protsentide meelespea, mida nüüd kasutada saate. Tänu talle tehtu eest!
-
-
-
1. Kordamiseks sobib ka materjal, mille leiate siit: https://www.taskutark.ee/m/aine/9-klass/matemaatika-9-klass/matemaatika-9-kordamine/
2. Palju kasulikke materjale kordamiseks on Kae Kooli materjalide hulgas: http://www.kae.edu.ee/
3. Viimaseid teemasid saate korrata järgneva töölehe järgi. Need ülesanded on mul kokku pandud päevases ja õhtuses õppes olijate jaoks, seetõttu ka selline pealkiri, sest nemad teevad vahearvestustöid.
-
-
6. Kordamiseks on hea kasutada ka nn TASKUTARGA abi: http://www.taskutark.ee/m/aine/9-klass/matemaatika-9-klass/matemaatika-9-kordamine/?auth=dGFza3V0YXJr#post-12387
-
--------------------------------------------------
NB! Tuletan meelde, et arvestusele tuleb KINDLASTI kaasa võtta matemaatika õpimapp! Enne tasub üle vaadata veel ainekavas olevad nõuded õpimapile ja vastavalt neile õpimappi korrastada.
-
-
-
Palun täitke järgnev TAGASISIDE, mis aitaks mul antud kursust paremaks muuta! Vastamiseks saate selle faili endale salvestada. Täidetud küsimustiku võib salvestada KÜSIMUSTIKU VASTUSTE ALLA, soovi korral saata e-mailiga või tuua paberkandjal arvestusele kaasa (kui soovitakse anonüümsust). Aitäh!
-
Küsimustik asub siin: https://forms.gle/JYfnaqZ3uTUmtH6t7
-
-
-
Südamlik tänu Miksikesele, minu varasemale töökohale! Miksikese kodulehelt leitud materjalid andsid inspiratsiooni minu oma töölehtede koostamiseks. Mõningad ülesanded Miksikese materjalide hulgast leidsid tee ka minu töölehtedele.
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
-