Section outline


    • PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:
      1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;
      2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!

    • Nüüd arvuhulkade, absoluutväärtuse, astendamisega Te
      selle kursuse jooksul tutvust teete.
      Lisaks ruutjuur, n-es juur ja ratsionaalavaldised ka
      tuleb kõigele lisaks selgeks saada.
      Eks tehted juurte ja astmetega lisaks veel ole
      ja juuravaldiski pole teab mis kole.
      JÄTKUVAT ÕPAILUSTI!
                        Mariann Laius
      ---------------------------------------------

    • MIS EES OOTAB?!

    • NB! Enne kursusele registreerumist tutvuge kursuse sisu, eesmärkide, ülesannete, ajakava, kohustuslike nõuete jm õppekavas sisalduvaga ning otsustage, kas Te suudate antud kursuse puhul edukalt iseseisvalt õppida.

      -----------------------------------------

    • -----------------------------------------

      Matemaatika 1.a kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele. 

      Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, täita minu koostatud töölehed ja lahendada 2 kodust tööd ning esitada õpimapp

      Kui õpilane sooritab õigeaegselt iganädalased ülesanded ja esitab tähtajaks 2 kodust tööd ning õpimapi ja saab selle kõige eest kokku vähemalt 50 punkti 100-st, võib lugeda kursuse miinimumtasemel hindele „3“ läbituks. 

      Kes on huvitatud kursuse hindest „4“ või „5“, sel on võimalik sooritada koolis lisaks arvestustöö kogu kursuse materjali kohta. 

      Kui ülalmainitud tööde (iganädalased ülesanded, kodused tööd ja õpimapp) eest on saadud alla 50 p 100-st, tuleb sooritada koolis arvestustöö kogu kursuse materjali kohta. Arvestustööle pääsemise eeltingimuseks on koduste tööde ja õpimapi õigeaegne esitamine. 

      NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.

      -----------------------------------------

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht .

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/

      Edu sel teel!

      Mariann Laius



    • 1. Arvuhulkadest ülevaate saamisel on abiks õpik lk 10-13.

      2. Enesetäiendamiseks sobib suurepäraselt ka Auli Reiteli koostatud õppematerjal arvuhulkadest: Vt https://e-koolikott.ee/et/oppematerjal/19391-Arvuhulgad/225683

      3. Teadmisi saate kinnistada töölehte täites.

    • Kõigi töölehtede pildid on pärit Googlest. 

    • 1. Absoluutväärtust aitavad lisaks õpiku lk 18 näidetele selgeks saada ka  Siim Schultsi internnetivideo 

       ja video, mille laadis üles welovemathee 

      2. Teadmisi saate kinnistada töölehte lahendades.

    • Matemaatikast rohkem huvitunud võivad uurida ka näidet selle kohta, kuidas lahendada absoluutväärtust sisaldavat võrrandit nn piirkondade meetodil. Sellest aitab aru saada järgnev slaidikava

      , mille laadis üles welovemathee. 

    • 3. Astendamise kohta saab abi õpikust lk 20 ja Toomas Leppiku koostatud slaidikavast.  

    • 1. Ratsionaalavaldiste ja nende lihtsustamisega saate tutvuda töölehte lahendades. Varem oli see 9. klassi teema. Sai sellega hakkama 9. klass, saate ka Teie, kuigi algul võib asi tunduda keeruline. Abi saab ka õpikust lk 22-23. Ehk on vaja enne üle vaadata nullkursuse materjalid tehetega harilike murdude kohta? https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57

    • 2. Kasuks võib tulla ka ruutliikme tegurdamise meeldetuletamine (9. klassi teema), sest see annab võimalusi taandamiseks. Siin on abiks järgmine internetimaterjal: http://www.mathema.ee/testid/9/tegurdamineE.html . Testid on koostanud Allar Veelmaa.  

    • 4. Soovitan enne teemaga tutvumise juurde asumist vaadata üle ka järgmised internetis olevad õppevideod:

      *

       ;

      *

       ;

      *

       .

      Esimese video autoriks on Daire Krabi ja teised laadis üles welovemathee 

    • NB! Ratsionaalavaldisi võib lihtsustada võrdusmärkidega rida jätkates (nagu õpiku ülesannetes) kui ka tehete kaupa (nagu videotel). Esimest varianti soovitatakse ehk rohkemgi.

    • 5. Seejärel tasub ise asuda ülesannete lahendamise juurde.

    • 1. Valemite kordamiseks sobib link http://www.slideshare.net/Andrus/arvu-aste-8340992 , mis sisaldab Järvakandi Põhikooli õpetaja poolt koostatud slaidikava.

    • 2. Õpitu kordamiseks leiate ülesanded koos lahendustega siit: http://www.kool.ee/?5544

      Need lahendas Triinu Haugas.

    • 3. Väga hea abivahend iseseisvaks õppimiseks on Koolimatemaatika kogumik. Siit leiate kordamiseks ka nullkursuse teemade kohta käivaid ülesandeid, mis on esitatud koos lahendustega.

    • 4. Enesega jõukatsumiseks sobivad ka kordamisülesanded, mille lahendused leiate vajadusel allpool olevast kaustast. 

    • 5. Kui on piisavalt eespool olevate teemadega tegeletud, tuleb jõudu katsuda koduse tööga nr 1, mille leiate allpool.

    • 1. Arvu n-es juurte kohta leiate näiteid õpikust lk 24 ja digiõppevaramust https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2171

    • 2. Arvu n-es juurte leidmist aitavad harjutada järgmised videod Digiõppevaramust: 

       ja 

    • 3. Õpitut aitavad kinnistada töölehe ülesanded.

    • 1. Tehteid juurtega aitab selgitada järgnev slaidikava, mille autor on T. Lepik. Vt https://enos.itcollege.ee/~lepikult/Matemaatika-tasanduskursus/Astmed.pdf

      Ka õpikus lk 29-30 on häid näiteid.


    • 2. Seejärel võib asuda töölehte täitma. Abi saab lähendatud ülesannete kaustast.

    • NB! Slaidikavass on "näpukas". Slaidil JUURE OMADUSED (III) peab olema 1. näite vastus -10, mitte -11. Tegijal juhtub!

      Tänan, Renne-Ly, tähelepanelikkuse eest!

      Mariann Laius

    • 1. Õpitu meeldetuletuseks sobib järgnev internetimaterjal: https://sites.google.com/site/12klassikordamineeksamiks/1-osa-reaalarvud-ja-avaldised/1-4-tehted-juurtega

      Keegi tubli tegija on kõik teemakohased ülesanded ühte kokku kogunud. Suur tänu talle!


    • 2. Harjutamine teeb meistriks! Selleks sobivad lahendustega ülesanded, mis asuvad aadressil ://www.kool.ee/?5544
    • 3. Koduse töö lahendamine on hea variant õpitu kinnistamiseks!

    • Palun lahendage kodusest tööst paarisarvulsed ülesanded!

    • KES SAADAB KODUSE TÖÖ LAHENDUSED MULLE VEEL AASTAL 2024, SAAB KIIRE TEGUTSEMISE EEST 2

       LISAPUNKTI!

      Edu!

      Mariann Laius




  • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

    Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

    Mariann Laius