Section outline

  • Kes soovib ja saab, siis minge kindlasti vaatama Moliere´i näidendit "Ihnus" Tartu Waldorfgümnaasiumisse

    Kirjanduse 2. kursusel on vaja läbi lugeda või vaadata üks Moliere´i näidend. Kes käib Moliere´i "Ihnust" vaatamas, saab selle ära vastata kas õpitoas (kolmapäeval kell 15.15 klassis 515) või järgmise eesti keele konsultatsiooni alguses.

    Vastata saab ainult koolimajas!

    Eesti keele 2. kursusel kasutame  Mauruse kirjastuse õpikut "Keelemeel". Seal on teemade lõpus ülesandeid, mille vastused on õpiku lõpus olemas. Õpikut "Keelemeel" saab laenutada meie kooli raamatukogus.

    Harjutada saate ka selles keskkonnas: http://eestikeel.eu/index.php

    Eesti keele 2. kursusel kasutame jätkuvalt A. Lunteri ja A. Kiini gümnaasiumi eesti õigekeele vihikut (Koolibri 2008). Lisaks panen skaneeritud ülesandeid ka teistest töövihikutest. 

    Kursuse hinde saamiseks peab õpilane osalema õppetöös – õppeprotsessis on väga oluline konsultatsioonides kaasatöötamine ja nädalaülesannete täitmine. 

    Nädalaülesannete eest saab kursuse lõpuks punkte järgmiselt: 

    3 - kui õpilane on esitanud 6-7 nädalaülesannet; 

    2 - kui õpilane on esitanud 4-5 nädalaülesannet; 

    1 - kui õpilane on esitanud 2-3 nädalaülesannet; 

    Arvestan õigel ajal esitatud nädalaülesandeid.

     

    Ainekursuse kokkuvõttev hinne kujuneb järgmiselt: 

    hinne 5 - õpilane on vahearvestuste ja nädalaülesannete eest kokku saanud 21-23 punkti; 

    hinne 4 - õpilane on vahearvestuste ja nädalaülesannete eest kokku saanud 17-20 punkti; 

    hinne 3 - õpilane on vahearvestuste ja nädalaülesannete eest kokku saanud 12-16 punkti. 

    Vahearvestusi hinnatakse viie punkti süsteemis punktidega 1-5. 

    Vahearvestusi saab vastata koolis!

    Lugemisülesanne või arvamuslugu on kõigile õpilastele kohustuslik ülesanne. 

    Kui õpilane on esitanud nädalaülesanded ja sooritanud vahearvestused kokku vähemalt 12 punkti mahus, kujuneb kursuse kokkuvõttev hinne jooksvalt õppetsükli lõpuks.

     
    Kui osalete tunnis Teamsi kaudu, siis peavad olema nii kaamera kui ka mikrofon sisse lülitatud.

  • Liht- ja liitlause. Üte ja lisand.

    10. veebruaril teeme vahearvestuse - liht- ja liitlause eristamine, ütte, lisandi ja koondlause kirjavahemärgid.

    Vahearvestust saab teha ainult koolis kohapeal!

    1. nädal (27.01-02.02)
     
     
    Kirjavahemärkide reegleid saate õppida 8. klassi eesti keele õpikust "Lausetest tekstini".
    Tuletage meelde, kuidas eristatakse liht- ja liitlauset
    Mis on öeldis
     
     
     Soovitan kirjavahemärkide reeglid konspekteerida kas eesti keele vihikusse või õpimappi, siis on 11. ja 12. klassis hea oma vihikust põhireeglid meelde tuletada. 
     
     

    2. nädal (03.-09.02):

    Koondlause

    Korduvad määrused

    Korduvad täiendid

    Kui olete koondlause kirjavahemärgistamise reegleid õppinud ja korranud, siis tehke 2. kohustuslik kodutöö ja saatke minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee hiljemalt esmaspäeva, 10. veebruari õhtuks.

    Kes saab osaleda 10. veebruari  konsultatsioonis, ei pea 1. ega 2. nädala kodutööd minu meilile saatma, kontrollime need koos konsultatsioonis. Seejärel veel kordame ning siis teete vahearvestuse.

    • Saatke kodutöö Wordi failina esmaspäeva, 10. veebruari õhtuks minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee.

      Kes osaleb 10. veebruari konsultatsioonis, võtab tehtud ülesande kooli kaasa.

    • Saate kontrollida kodutöid.

    • Saatke kodutöö Wordi failina esmaspäeva, 10. veebruari õhtuks minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee.

      Kes osaleb 10. veebruari konsultatsioonis, võtab tehtud ülesande kooli kaasa.

  • 3. nädala ülesanne (10.-16.02): lugemisülesanne.

    Tekstide otsing veebist ja raamatukogust. Tekstide mõistmine.

    Riigieksamite kohta saate lugeda Harno kodulehelt.

    Vastata tuleb vähemalt kahele küsimusele.

    Vastused kirjutate käsitsi ja saadate minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee või tuua koolimajja  hiljemalt 17. veebruariks.

  • Sünonüümid, antonüümid, homonüümid, paronüümid.

    4. nädalaülesanne (17.-23.02): sõnavara harjutused

    Kes saab 10. märtsi konsultatsioonis osaleda, võtab tehtud harjutused kooli kaasa. Kes ei saa kooli tulla, saadab tehtud harjutused hiljemalt 10. märtsi õhtuks minu meilile.

    Kellel on töövihik ("Gümnaasiumi eesti õigekeele vihik"), siis saate harjutused teha töövihikusse (töölehe 1. ja 2. ülesanne on TVs 136 1. ja 2. ülesanne, töölehe 3. ül asemel võib teha TVst 140B, 4. ül on TVs 144 ja 5. ül on 143).

    Harjutuste tegemisel soovitan kasutada Eesti Keele Instituudi e-keelenõu lehekülge või Sõnaveebi.

  • 5. ja 6.  nädal (24.02-09.03)

    Rindlause ja põimlause kirjavahemärgid.

    Saate õppida Priit Ratassepa õpikust "Lausetest tekstini".
     
    Rind- ja põimlause vahearvestus on 10. märtsil.
     
     
     

    • Saatke kodutöö Wordi failina esmaspäeva, 10. märtsi õhtuks minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee.

      Kes osaleb 10. märtsi konsultatsioonis, võtab tehtud ülesande kooli kaasa.

      Lisaks teete EKI testide lehelt 1.-3. testi ning saadate kuvatõmmised minu meilile hiljemalt 10. märtsi õhtuks.

  • 7. nädal (10.-16.03)

    Arvamustekstide ülesehituse põhimõtted.

    Nädalaülesanne: arvamusteksti kirjutamine. 

    1. Lugege läbi  Mari Tammaru arvamuslugu "Eesti keeles mõtlemise hääbuv kunst" ning kirjutage selle põhjal umbes 200-sõnaline lühiarutlus. Sissejuhatuses esitage alusteksti andmed ja tutvustage lühidalt selle sisu. Teema arenduses esitage oma seisukoht ja kommenteerige alustekstis avaldatud arvamusi. Veenge lugejaid põhjendustega. Lõpetuses pakkuge olukorrale oma lahendus ja/või esitage oma järeldused, hinnangud.


    Arutleva kirjandi kohta saate lugeda slaidiesitluselt


    Arvamusloo kirjutate käsitsi ja saadate minu meilile janesuvi@ag.tartu.ee  hiljemalt 16.03.2025.