Matemaatika 9. kursus (12. kl ja e-õpe, 2024)
Section outline
-
-
Sellel kursuse lehel olevad materjalid toetavad neid gümnaasiumi e-õppijaid ja õpilasi, kes ei saa viibida gümnaasiumi kordamiskursusel. Samas leiavad ka kursusel osalejad siit tunnis lahenatavad harjutusülesanded ja kodused tööd, mille lahendused lisanduvad iga nädala esmaspäeval peale kl 21.
Lisaks tuleb iseseisvalt lahendada vanu eksamiülesandeid, mida leiate http://www.innove.ee kodulehelt ja varem ilmunud eksamiülesannete kogudes. Abiks on ka internetis olevad videod lahendatud eksamiülesannete kohta. Vt http://kirjastusmaurus.ee/allar-veelmaa-matemaatika-oppevideod-gumnaasiumile-i/ ja http://www.allarveelmaa.ee/videoloend.htm
-
-
3. Tegu on Taltech-i eksamikursusega, kus ülesannete juures on nende lahenduskäike selgitavad videod. Kursus on mõeldud nii laia kui ka kitsa matemaatika teemade kordamiseks. Kui nende ülesannete lahendused selgeks saate, olete edukad mõlemal eksamil. Ka kitsast matemaatika õppides peab asjast rohkem teadma, et mõtlemist arendada ja tulla toime eksami 2. osa ülesannetega, kus nõutakse oma teadmiste rakendamist uues situatsioonis.
-
NB! Kodune töö nr 1 (ülesanded on kahe failis):
-
-
3. Tunnis lahendatavad ülesanded ja nende lahendused leiate siit:
-
NB! Viisin sisse väikesed parandused harjutusülesandesse 6. Eksimine on inimlik, kui suvesid matemaatikaga sisustada. :)
-
4. Kodune töö nr 2:
-
-
1. Kui protsent- ja teksülesannete lahendamine on lootusetult ununenud, saate oma teadmisi täiendada Moodle kursuse KITSA MATEMAATIKA TEEMADE KORDAMINE abil.
-
2. Protsentide leidmist saab harjutada ka teste tehes: http://hope.tktk.ee/kristiina/Heli_Freienthal/ABC/lihtsad_protsentlesanded.html
-
3. Tunnis lahendatavad ülesanded ja nende lahendused leiate siit:
-
4. Kodune töö nr 3 (kahel leheküljel):
-
-
-
1. Kui jadadega on asjalood segased, saate abi Moodle 6. kursuselt.
-
2. Kellele meeldib jadade teemaga süvitsi minna, leiab selleks võimaluse järgmisi lahenduskäike uurides: http://www.welovemath.ee/materjal/12/re/Jada.pdf
-
3. Keda huvitab koollimatemaatikas õpitavate teemade rakendamine igapäevaellu, leiab lisalugemist siit: https://www.taskutark.ee/harjuta/jada/
-
4. Tunnis lahendatavad ülesanded ja nende lahendused leiate siit
-
5. Kodune töö nr 4
-
Sel korral siis kolleegi lahendused. Muidu hellitangi Teid oma põhjalike lahendustega ära. :) Head uurimist!
-
-
-
Hädast aitab välja Moodle 3. kursus, mida võite külalisena kasutada.
-
Juhin tähelepanu, et koduse töö 3. ülesande lahendust palun vaadata minu kirjutatud ruudulistelt lehtedelt!
Jätkuvat jaksu!Mariann Laius
-
-
-
1. Oleme selle kursusega juba lõpusirgel. Tõenäosuse ja statistika kursust saate meelde tuletada Moodle 4. kursuse materjalide järgi, mida saab ka külalisena kasutada.
-
1. Kui aga vajab antud teema kohta põhikoolis õpitu kordamist, siis leiate abi siit: http://torva.edu.ee/~malve/6klass/toenaosus2/toenaosus/lesanded.html
-
-
-
1. Funktsioonide uurimise teema leiate Moodle 5. kursuselt, millele pääseb samuti ligi külalisena.
Paaris- ja paarituid funktsioone aitab meelde tuletada Heldena Tapersoni esitlus.
-
2. Tasub ka teooria meelde tuletada.
-
3. Kui õpitu on meelde tulnud, saab asuda harjutusülesannete lahendamise juurde ja alles siis tasub võtta käsile kodune töö (mitte vastupidi).
-
NB! Tunnis lahendamiseks mõeldud ülesanded on vaja selgeks saada ja proovieksamiks on tarvis õpitut kõvasti korrata - seega 7. nädalal ERALDI KODUST TÖÖD EI JÄÄ! KORRASTADA TULEB ÕPIMAPPI (või lahendatud ülesannete kogu vihikus) JA SEE PROOVIEKSAMILE KAASA VÕTTA!
PROOVIEKSAMIT PALUN VÄGA TÕSISELT VÕTTA!
Jätkuvat jaksu ja tänan tehtu eest!
Mariann Laius
-
NB! 7. nädala ülesande 7b) lahenduses on viga sees: x1 peab tulema -6. Tegijal ikka juhtub!
-
NB! Eelmisel õppeaastal 11. klassis õppinud õpilased on harjunud tegema järgmisi jooniseid tuletisfunktsiooni kohta:
-
-
-
Haridus- ja teadusministeeriumi eestvedamisel on koostöös Tallinna Ülikooli, Tartu Ülikooli ja MTÜ-ga Videoõps valminud interaktiivsete videote ja harjutustega matemaatika digitunnid nii põhikooli- kui ka gümnaasiumilõpetajatele.
III kooliastme digitunnid
- Esimene digitund: Algebralise murru laiendamine ja taandamine
- Teine digitund: Algebraliste murdude korrutamine
- Kolmas digitund: Algebraliste murdude jagamine
- Neljas digitund: Ühenimeliste algebraliste murdude liitmine ja lahutamine
- Viies digitund: Erinimeliste algebraliste murdude liitmine ja lahutamine
- Kuues digitund: Kahetehteliste ratsionaalavaldiste lihtsustamine
Gümnaasiumi digitunnid (neile, kes on huvitatud süvendatult asjaga tegelemisest ja suudavad/tahavad kiigata ka laia matemaatika poole peale)
- Esimene digitund: Perioodilised funktsioonid
- Teine digitund: Siinusfunktsioon ja võrrandi sinx = m lahendamine
- Kolmas digitund: Koosinusfunktsioon ja võrrandi cos x = m lahendamine
- Neljas digitund: Tangensfunktsioon ja võrrandi tan x = m lahendamine
- Viies digitund: Trigonomeetrilised võrrandid
- Kuues digitund: Trigonomeetrilised võrratused
Head õpilusti!
Mariann Laius
-
-
-
2014.-2016. aasta eksamiülesannete lahendustega videod leiate siit: http://www.allarveelmaa.ee/videoloend.htm ja http://kirjastusmaurus.ee/allar-veelmaa-matemaatika-oppevideod-riigieksami-ulesannete-lahendamisest/ Ülesanded taskuks ise läbi lahendada. Ainult video vaatamisest jääb õppimise mõttes väheseks.
Need koostas Allar Veelmaa.
-
-
-
Suurepärased materjalid kordamiseks leiate õpetaja Heldena ja õpetaja Anu kodulehelt: http://welovemath.ee/materjalid/ .
-