11. klassi matemaatika 3. kursus (11.i kl ja 11.c kl) 2022/23
Nädalavaade
-
-
Kui selge kursus see,
siis teada mõisted need -
olgu lõik, vektor või joon,
naeratuse näole see toob.
M. Laius
---------------------------------------
-
Sisseelamise nädala ülesanded:
1. Palun registreerige end hiljemalt 10. septembriks 2022 matemaatika nullkursusele Moodles.
2. Seejärel tutvuge kursuse, ainekava ja hindamisega ning printige välja ainekava.
3. Järgnevalt tehke õpimapile tiitelleht ja uurige ainekavast, mida õpimapp peab sisaldama. Palun võtke õpimapp 12. septembri konsultatsiooni kaasa.
--------------------------------------------------------------------------
Alates 12. septembrist 2022 (võib ka tänasest alates) asuge täitma Moodles olevaid 1. nädala ülesandeid ja lisage tehtu õpimappi. Lahenduste vormistamisel võtke aluseks kaustades olevad käsikirjalised ülesannete lahendused. Vajadusel kirjutage mulle ja küsige julgelt abi!
NB! Palun võtke õpimapp 12. septembri konsultatsiooni kaasa, et tehtut näeksin. On võimalik saada kuni 3 lisapunkti.
Edu!
Mariann Laius
mariann.laius@ag.tartu.ee -
MIS EES OOTAB?!
-
* Sissejuhatus kursusesse (11.i klass - e-õpe):
-
Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 26. september ja 31. oktoober 2022. a.
----------------------------------------
-
Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht .
-
P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/
Edu sel teel!
Mariann Laius
-
-
-
Hakatuseks tuletame meelde koordinaatteljestikku, punkti asukoha määramist tasandil ning lõiku ja selle pikkust. Seda aitavad teha ristsõna ja õpiku lähtetesti lahendamine.
-
-
-
1. Oma hinnete keskmist Te ju oskate leida. Aga kuidas leida lõigu keskpunkti, kui see lõik asub arvkiirel või koordinaatteljestikus?
-
2. Põhikoolis olete õppinud lõiku poolitama sirkli abil. Kas on meeles?
Selle video on laadis üles metemeetek.
-
-
-
1. Kahe punkti vaheline kaugus on ju sama mis LÕIGU PIKKUS. Õpime seda arvutama siis, kui lõik asetseb arvteljel või koordinaattasandil.
-
2. Kordamiseks sobib järgmine Digivaramu materjal: https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/5081 .
-
-
-
1. Kas füüsikas õpitut saab ka matemaatikas rakendada ja vastupidi? See selgub kohe, kui olete vektorite teemaga matemaatikas tutvust teinud. Vektori mõistega saate tutvuda TaskuTarga abiga: https://www.taskutark.ee/m/vektor/ .
-
2. Teadmisi saate täiendada töölehti täites.
-
-
-
1. Vektoritega annab teha erinevaid tehteid. Kõigepealt saab neid korrutada arvuga. Kuidas see käib, selgub teooriat uurides ja töölehti täites ning õpiku ülesandeid lahendades.
-
2. Antud teema omandamisel saate abi ka järgmisest videost (koorstas Heidi Carolina M.):
.
-
-
-
1. Vektorite liitmisel saab abi järgmisest kolmest videost:
jaja -
Esimene video pärineb KAE kooli õppematerjalide hulgast, teise koostas Heidi Caroline M. ja kolmas on tundmatult autorilt. .
-
2. Kui on teooria omandatud, saab asuda töölehtede täitmisele.
-
-
-
E-õppe nädal (26.-30 september 2022. a), 11.i klass
26. septembri 2022. a konsultatsioon toimub kl 16.30 Teamsis. Vastav link on siin: Koosolekuga liitumiseks klõpsa siin
Kes pole veel näidanud oma õpimappi, saab teha seda konsultatsiooni lõpus. Õpimapis peavadki olema esimese kahe koolinädala töölehtede lahendused Moodle kursuselt. (lisaks ainekavale ja tiitellehele). Kolmanda nädala teemadega tegelemine ongi Te e-õppe nädala ülesandeks.
Jätkuvat õpilusti!
Mariann Laius
-
1. Vektorite skaarkorrutise leidmise ideed tutvustab video
Selle koostas Heidi Carolina M. -
2. Vektorite skalaarkorrutist selgitab ka Allar Veelmaa koostatud materjal.
-
3. Vektoritevahelise nurga leidmist aitab selgitada järgnev video,
mille koostas Heidi Carolina M. -
4. Nurgast vektorite vahel annab ülevaate ka interaktiivse töölehe täitmine. Vt Nurk vektorite vahel (vara.e-koolikott.ee tegijatelt).
-
5. Kahte töölehte täites tutvute samuti vektorite skaarkorrutise ja vektoritevahelise nurga leidmisega.
-
-
-
1. Ülesannete lahendamisel läheb vaja valemite abi. Need leiate kokkuvõtlikul kujul järgmisest kaustast:
-
2. Vektorite kordamiseks sobib Kristiina Hakki koostatud slaidikava:
-
3. Vektorite teema interaktiivseks kordamiseks leiate materjale siit: https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/5085 .
-
3. Õpitut saate kinnistada kodust tööd lahendades.
-
NB! Koduse töö esitamise tähtaeg (11.i kl) on 26. september 2022. a. Palun saata töö heledal taustal loetava pildina e-aadressil mariann@ag.tartu.ee (hiljemalt kl 22)! Võib kasutada skännimise mobiiliäppi.
-
-
-
Põhikoolis olete õppinud sirgeid joonestama. Nüüd lisandub sellele ka sirge võrrandi koostamise oskus, mida aitavad omandada alljärgnevad töölehed ja õppematerjalid.
-
* Selle video on koostanud Heldena Taperson.
-
* Järgmiste töölehtede lahendused leiate kaustast Abimaterjal 7.
-
-
-
1. Uurime lähemalt kahe sirge asendeid tasandil. Vt http://www.matemaatika.edu.ee/sisu/0056/index.html .
-
2. Teadmisi aitab kinnistada töölehe täitmine.
-
-
-
1. Ringjoone võrrandi koostamise näite leiate siit videost
Selle koostas Heidi Carolina M. -
2. Parabooli ja ringjoone võrrandeid aitab õppida järgneva töölehe lahendamine.
-
-
-
Sirge ja kõvera lõikepunktide leidmise kohta saate infot viimast töölehte täites.
-
Abimaterjalide 10. kaustas olevad töövihiku ülesanded on koostanud Anu Oks ja Heldena Taperson (Kirjastus AVITA. 2013).
-
-
-
Õpitut aitab meelde jätta koduse töö lahendamine. Kasulik on enne seda välja kirjutada ka õpitud valemid. Harjutamine teeb meistriks!
-
NB! Koduse töö esitamise tähtaeg on 31. oktoober 2022. a. Palun saata töö heledal taustal loetava pildina e-aadressil mariann@ag.tartu.ee (hiljemalt kl 22)! Võib kasutada skännimise mobiiliäppi.
-
-
-
Olulisemad kursusel kasutatud mõisted ja valemid võtab kokku järgnev slaidikava:
-
NB! Vaadake üle ainekava lõpus olevad saavutatavad õpitulemused (teadmised ja oskused) kursuse lõpuks ja vastake järgmistele küsimustele:
* mida sain teada selle kursuse jooksul;
* mida oskan nüüd ainealaselt ja mida oskan paremini kui varem;
* mida pean veel läbitud teemade lõikes harjutama?
Kindlasti on, mille eest end kiita!
Tehtud analüüs lisage õpimappi.
P.S. Ka on oodatud kõik ettepanekud antud kursuse täiendamiseks ja parendamiseks, sest koostöös tehtud asjad on parimad.
EDU JÄRGMISTE KURSUSTE LÄBIMISEKS!
Mariann Laius
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Mariann Laius