Section outline

    • Kui selge kursus see,

      siis teada mõisted need - 

      olgu lõik, vektor või joon,

      naeratuse näole see toob. 

                              M. Laius

       ---------------------------------------


    • Sisseelamise nädala ülesanded:

      1. Palun registreerige end hiljemalt 9. septembriks 2024 matemaatika 3. kursusele Moodles. 

      2. Seejärel tutvuge kursuse, ainekava ja hindamisega ning printige välja ainekava.

      3. rgnevalt tehke õpimapile tiitelleht ja uurige ainekavast, mida õpimapp peab sisaldama. Palun võtke õpimapp järgmisesse konsultatsiooni kaasa. 

      --------------------------------------------------------------------------

      Alates 9. septembrist 2024 asuge täitma Moodles olevaid 1. nädala ülesandeid ja lisage tehtu õpimappi. Lahenduste vormistamisel võtke aluseks kaustades olevad käsikirjalised ülesannete lahendused. Vajadusel kirjutage mulle ja küsige julgelt abi!

      NB! Palun võtke õpimapp järgmisesse konsultatsiooni kaasa, et tehtut näeksin. On võimalik saada kuni 2 lisapunkti.

      Edu!
      Mariann Laius
      mariann.laius@ag.tartu.ee

    • MIS EES OOTAB?!


    • Sissejuhatus kursusesse (11.i klass - e-õpe): 


    • Neilt, kes valivad kursuse läbimise nn miinimumprogrammi alusel, küsin arvestuse ajal enne hinde "3" väljapanemist valemeid kogu kursuse kohta. Loodan, et keegi õpilastest ei vali seda teed kursuse läbimiseks, vaid on huvitatud põhjalikematest teadmistest ja nende rakendamise oskustest.

    • Koduste tööde esitamise tähtajad (e-õppes): 30. september ja 28. oktoober 2024. a.

      ----------------------------------------

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib saada 1-2 lisapunkti (olenevalt töö keerukusest).

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/

      Edu sel teel!

      Mariann Laius

    • Teamsis konsultatsiooniga liitumise korral on vajalik mikrofoni ja veebikaamera olemasolu, et osalemine kirja läheks. Eelistatud on koolimajas osalemine.

      Parimate soovidega

      Mariann Laius

    • Hakatuseks tuletame meelde koordinaatteljestikku, punkti asukoha määramist tasandil ning lõiku ja selle pikkust. Seda aitavad teha ristsõna ja õpiku lähtetesti lahendamine. 
    • 1. Oma hinnete keskmist Te ju oskate leida. Aga kuidas leida lõigu keskpunkti, kui see lõik asub arvkiirel või koordinaatteljestikus?

    • 2. Põhikoolis olete õppinud lõiku poolitama sirkli abil. Kas on meeles? 

       Selle video on laadis üles metemeetek.

    • 1. Kahe punkti vaheline kaugus on ju sama mis LÕIGU PIKKUS. Õpime seda arvutama siis, kui lõik asetseb arvteljel või koordinaattasandil. 

    • 1. Kas füüsikas õpitut saab ka matemaatikas rakendada ja vastupidi? See selgub kohe, kui olete vektorite teemaga matemaatikas tutvust teinud. Vektori mõistega saate tutvuda TaskuTarga abiga: https://www.taskutark.ee/m/vektor/ .

    • 2. Teadmisi saate täiendada töölehti täites. 

    • 1. Vektoritega annab teha erinevaid tehteid. Kõigepealt saab neid korrutada arvuga. Kuidas see käib, selgub teooriat uurides ja töölehti täites ning õpiku ülesandeid lahendades. 

    • 2. Antud teema omandamisel saate abi ka järgmisest videost (koorstas Heidi Carolina M.): 

       .

    • 1. Vektorite liitmisel saab abi järgmisest kolmest videost: 

       ja  ja 

    • Esimene video pärineb KAE kooli õppematerjalide hulgast, teise koostas Heidi Caroline M. ja kolmas on tundmatult autorilt. .

    • 2. Kui on teooria omandatud, saab asuda töölehtede täitmisele

    • 1. Vektorite skaarkorrutise leidmise ideed tutvustab video 
      Selle koostas Heidi Carolina M.
    • 2. Vektorite skalaarkorrutist selgitab ka Allar Veelmaa koostatud materjal. 

    • 3. Vektoritevahelise nurga leidmist aitab selgitada järgnev video,  

       mille koostas Heidi Carolina M.

    • 4. Nurgast vektorite vahel annab ülevaate ka interaktiivse töölehe täitmine. Vt Nurk vektorite vahel (vara.e-koolikott.ee tegijatelt).

    • 5. Kahte töölehte täites tutvute samuti vektorite skaarkorrutise ja vektoritevahelise nurga leidmisega.

    • 1. Ülesannete lahendamisel läheb vaja valemite abi. Need leiate kokkuvõtlikul kujul järgmisest kaustast:

    • 2. Vektorite kordamiseks sobib Kristiina Hakki koostatud slaidikava:

    • 3. Vektorite teema interaktiivseks kordamiseks leiate materjale siit: https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/5085 .

    • 3. Õpitut saate kinnistada kodust tööd lahendades.

    • Põhikoolis olete õppinud sirgeid joonestama. Nüüd lisandub sellele ka sirge võrrandi koostamise oskus, mida aitavad omandada alljärgnevad töölehed ja õppematerjalid.

    • * Selle video on koostanud Heldena Taperson

    • * Järgmiste töölehtede lahendused leiate kaustast Abimaterjal 7

    • 1. Ringjoone võrrandi koostamise näite leiate siit videost

       Selle koostas Heidi Carolina M.

    • 2. Parabooli ja ringjoone võrrandeid aitab õppida järgneva töölehe lahendamine.

    • Sirge ja kõvera lõikepunktide leidmise kohta saate infot viimast töölehte täites
    • Abimaterjalide 10. kaustas olevad töövihiku ülesanded on koostanud Anu Oks ja Heldena Taperson (Kirjastus AVITA. 2013).

    • Õpitut aitab meelde jätta koduse töö lahendamine. Kasulik on enne seda välja kirjutada ka õpitud valemid. Harjutamine teeb meistriks!

    • Olulisemad kursusel kasutatud mõisted ja valemid võtab kokku järgnev slaidikava:
      • NB! Vaadake üle ainekava lõpus olevad saavutatavad õpitulemused (teadmised ja oskused) kursuse lõpuks ja vastake järgmistele küsimustele:

        * mida sain teada selle kursuse jooksul;

        * mida oskan nüüd ainealaselt ja mida oskan paremini kui varem;

        * mida pean veel läbitud teemade lõikes harjutama?

        Kindlasti on, mille eest end kiita! 

        Tehtud analüüs lisage õpimappi.

        P.S. Ka on oodatud kõik ettepanekud antud kursuse täiendamiseks ja parendamiseks, sest koostöös tehtud asjad on parimad. 

        EDU JÄRGMISTE KURSUSTE LÄBIMISEKS!

        Mariann Laius      


    • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

      Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

      Mariann Laius