10.c klassi matemaatika 2. kursus, õhtune õpe (2020. a)
Section outline
-
-
19. mai 2022. a iseseisev töö tuleb esitada hiljemalt sama päeva õhtuks ehk hiljemalt kl 23.59. Palun saata lahendused e-kirjaga (mariann.laius@ag.tartu.ee)!
Lahenduste eest võib saada kuni 3 lisapunkti. Jõudu!
Koolimajas neljapäeval matemaatika tundi ei toimu. Inglise keel on kl 17.55.
Mariann Laius
-
Matemaatika õpimapi kaustas saab näha ka videot Laura Lainela õpimapist.
-
NB! Õpimapi koostamise jätan sel korral vabamasse formaati, aga kindlasti peavad seal olema tiitelleht, Moodles olevate töölehtede lahendused, kodused tööd ja õpilase enda poolt koostatud valemite leht.
Kui me ei saa koolimajas õppetööd jätkata, siis arvatavasti ootan õpimapist kursuse lõpus väikest tutvustavat videot. On oodatud ka muud ettepanekud, kuidas õpimappi sel juhul näha saaksin.
Jätkuvat jaksu!
Mariann Laius
-
Matemaatika 2. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele.
-
-
1. Põhikoolist on teada, et nurki mõõdetakse enamasti kraadides, kuid on ka kraadidest väiksemaid mõõtühikuid. Töölehte täites saate õpitut meelde tuletada.
-
2. Enne ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida ka järgmisi näiteid, et aru saada, kuidas lahenduskäike kirja panna.
-
-
NB! Kui teist on keegi sellises olukorras, et ei ole õpikut, siis lisan siia faili poole kursuse õpiku lehekülgedega.
-
1. Kindlasti meenub Teile täisnurkse kolmnurgaga seoses asjaolu, et 9. klassis sai räägitud Pythagorase teoreemist. Kas meenuvad ka trigonomeetrilised funktsioonid? Abiks on siin järgnev tööleht ja läbitud nullkursuse õpimapp ning Moodle materjalid https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57
-
2. Soovitan uurida teoreetilist osa ja näiteid järgmisest kaustast:
-
4. Ülesannete lahendamise juures palun jälgige seda, et oleksid kirjas ülesande andmed (mis on antud ja mis leida), lahenduskäik ja vastus!
-
5. Taskuarvuti on siin heaks abiliseks. Vt taskuarvuti kasutamise spikrite kausta, mis asub kursuse alguses.
-
6. Hiljemalt 3. aprilliks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius
-
NB! Koduse töö lisasin failina. Sealt tuleb lahendada ülesanded 1-5 ja saata mulle e-kirjaga AINULT VASTUSED.
-
Koduse töö hindamine:
- A - kõik lahendused on õiged või peaaegu õiged,
- a - töös on rohkem probleeme või ainult pool sellest on õige.
-
-
-
KÕIGE TÄHTSAM UUDIS:
Alates sellest koolinädalast on 2 erinevat kursuse läbimise programmi:
* täita töölehed ja lahendada neil kirjas olevad õpiku ülesanded
või
* miinimumprogramm - lahendada AINULT töölehtedel kirjas olevad õpiku ülesanded.
Mõlema programmi juurde kuulub muidugi iganädalaste koduste tööde lahendamine ja nende vastuste mulle saatmine.
Maksimumprogrammi läbijatel kahekordistan õpimapi eest saadavat punktisummat.
Kursuse lõpus on väike arvestustöö. Selle suurus ja raskus ei sõltu valitud programmist.
Jätkuvat jaksu!
Mariann Laius
-
1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.
-
2. Enne töölehe ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida näiteid ja lahendatud ülesandeid vastavast kasustast.
-
4. Õpitut aitavad korrata järgmine test (koostas Andrei Prokofjev) http://www.ahora.ee/maija/tests/Taiendusnurgad_A1.htm ja Digiõppevaramu materjalid https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4931 .
-
-
-
1. Malliga tegite tutvust põhikoolis ja siis joonetasite nn positiivseid nurki. Kuidas joonestada negatiivseid nurki ja nurki, mis on suuremad kui 180 kraadi? Sellele küsimusele saate nüüd vastuse, kui uurite lahendatud ülesandeid ja täidate töölehe.
-
2. Kordamiseks sobib ka järgnev slaidikava: http://documents.tips/documents/nurga-moiste-yldistamine.html
Slaidikava tundmatut koostajat tuleb tehtu eest tänada.
-
4. Hiljemalt 10. aprilliks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius
-
NB! Koduse töö lisasin failina. Sealt tuleb lahendada ülesanded 6-9 ja saata mulle e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT VASTUSED. 11. aprilliks 2020 (hiljemalt kl 22).
-
-
-
1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.
-
2. Allpool asuvast ülesannete kaustast leiate ülesanded koos lahendustega. Palun lahendage need ise läbi ja lisage oma lahendused õpimappi!
-
-
-
1. Õpitu kinnistamisel on abiks Kordamisülesannete tööleht.
-
2. Õpitu võtab kokku järgnev slaidikava (koostas Viktoria Lepp): http://www.slideshare.net/viktorialepp/kraadi-ja-radiaanmt
-
3. KES SOOVIB TEEMAGA PÕHJALIKUMALT TEGELEDA, sel tasub tasub läbi lahendada ka LÄHTETEST õ lk 7. Lahenduste spikker on lähtetesti lahenduste kaustas. Kui pole õpikut käepärast, siis lähtetesti ülesanded leiate 1. nädala 2. tunni juurest (vt skännitud õpiku lehekülgede faili).
-
4. Palun mulle hiljemalt 18. aprilliks kl 22 kirjutades (mariann@ag.tartu.ee) või helistades teada anda, kas olete selle kursuse õpimapiga järje peal. See ongi selle nädala koduseks tööks. Mariann Laius
-
-
-
1. Siinus-, koosinus- ja tangensfunktsioonide graafikutest saab pildi silme ette luua järgmiste materjalide abil:
https://e-koolikott.ee/kogumik/19359-1-2-Siinusfunktsioon-Graafik-omadused
https://e-koolikott.ee/kogumik/19444-1-3-Koosinusfunktsioon-Graafik-omadused
ttps://e-koolikott.ee/kogumik/19445-1-4-Tangensfunktsioon-Graafik-omadused
-
Need tuleks välja printida ja õpimappi lisada või kui seda võimalust ei ole. siis käsitsi lehele joonestada.
-
3. Hiljemalt 25. aprilliks 2020 kl 22 palun täita alljärgnev tabel. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) skännitud pilt täidetud tabelist (skännida saab ka mobiiliäpiga). Mariann Laius
-
Koduse töö tabelis on piltidel ainult illustreeriv iseloom, et tuleksid funktsioonide graafikud silme ette. Mingeid andmeid sealt uurima ei pea. Tabeli täitmine on puhtalt teooria põhjal. Spikker:Esimene veergGraafik - sinusoidMääramispiirkond - x kuulub reaalarvude hulka (siin teksti sees ei saa ma sümboleid kasutada)jneJõudu!Mariann Laius
-
-
-
Kui mõnel teist ei ole õpiku leheküljed täies ulatuses nähtavad, siis palun valige lugemisvaade.
-
-----------------------------------------
-
1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.
-
2. Teooriat aitab (koos näidetega) selgitada järgnev Vikoria Lepa koostatud materjal:
https://www.slideshare.net/viktorialepp/ringjoone-pikkus-ja-ringi-pindala
-
3. Arvu pii tutvustab järgnev slaidikava, mille koostas Valentina Tsirihhova:
-
5. Hiljemalt 2. maiks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius
-
-
1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.
-
2. Esmalt tasub tutvust teha Siim SchultsI loodud videoga: http://www.kae.edu.ee/video/kolmnurga-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria
Seejärel saab täita töölehte.
-
-
Õ lk 40 ül 84 ei pea lahendama!
-
4. Siinuslausega, mida kutsutakse ka siinusteoreemiks, saab tutvust teha järgneva video abil: http://www.kae.edu.ee/video/siinusteoreemi-tuletamine?topic=trigonomeetria
Video on koostanud Siim Schults.
Seejärel saab täita töölehte.
-
5. Koosinuslausest, mida kutsutakse ka koosinusteoreemiks, aitab jagu saada Matemaatika õhtuõpik: http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/1925
-
7. Hiljemalt 9. maiks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius
-
-
-
1. Tehke 6. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.
-
2. Lühikokkuvõttega õpitust saate tutvuda Allar Veelmaa töölehe abil: http://10klass.weebly.com/uploads/1/4/6/0/1460270/seosed_kraadi_radiaanmooduvahel_sektor.pdf
-
3. Arvestuseks õppimisel abistavad Teid ka järgmised videod:
1) http://www.kae.edu.ee/video/roopkuliku-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria ;
Video autor on Siim Schults.
2) trigonomeetria praktikas: https://www.hariduskeskus.ee/pracmath/est/index.html
Täname materjali koostajaid!
-
4. Kel on veel jaksu, võib korrata mõisteid ja valemeid järgmistelt töölehtedelt:
-
6. Hiljemalt 16. maiks 2020 kl 22 palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) õpimapist väike tutvustav video või 15 lk (loetavate) piltidena. Mariann Laius
-
----------------------
Õpimapist ja kursuse hindamisest:
1. Kes valis õpimapi esitamiseks lehekülgede pildistamise, võiks need (loetavad, heledal taustal) pidid sättida Wordi dokumendiks kokku ja siis salvestada PDF-failina. Kindlasti peaksin ma seal nägema ka koduseid töid ja vigade parandusi, kui need vajalikuks osutusid. Vajalik on valemite leht. Lehekülgi peaks olema vähemalt 15 (lisaks tiitelleht), et õpimapi eest arvestust kätte saada.
Video tegemisel peaks jälgima seda, et igal leheküljel saaks ikka paar sekundit peatuda, et seal olevat infot märgata.
2. Kursust hindan „A“-ga, sest selline õppimise viis on teile uudne. Mõningaid õpilasi tuli teistest rohkem aidata, et nädala tööd tehtud saaksid ja eks saite ju ka kodus ülesandeid lahendades abi küsida. Lisaks ei teinud ma kursuse lõpus suurt arvestustööd, vaid õpimapp on põhiline, mis näitab sel kursusel tegutsemist. Eks siis sügisel näha ole, kes mida omandas ja meelde jättis.
Kellel on kõik vajalikud iganädalased tööd tehtud ja korralik õpimapp esitatud, see arvestuste nädal midagi lisaks vastama ei pea.
Jaksu viimasteks pingutusteks!
Mariann Laius
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Sel õppeaastal tänan ka 10.c klassi neid õpilasi, kes selle kursuse toimetamistega võimete kohaselt kaasa tulid.
Mariann Laius