Section outline

    • 19. mai 2022. a iseseisev töö tuleb esitada hiljemalt sama päeva õhtuks ehk hiljemalt kl 23.59. Palun saata lahendused e-kirjaga  (mariann.laius@ag.tartu.ee)!

      Lahenduste eest võib saada kuni 3 lisapunkti. Jõudu!

      Koolimajas neljapäeval matemaatika tundi ei toimu. Inglise keel on kl 17.55.

      Mariann Laius


    • Kuidas mõõta küll kolme konna meetriga?

      Kas vastab sellele trigonomeetria?

      Või on siin kursusel miskit põnevat ka,

      mille üle tuleb veel palju juurelda?

                                      M. Laius

      ---------------------------------------

    • MIS EES OOTAB?!


    • KURSUSEL TEGUTSEMISE JUHEND

      1. Tutvun Moodles olevate nädala materjalidega (teooriaküsimused, töölehed jm). 

      2. Lahendan vajalikud töölehed. Neid ei pea välja printima, kui pole võimalik. Kui jään hätta, saan abi lahendatud ülesannete kaustades olevates näidetest või kirjutan, helistan (vastavalt tunniplaanile) aineõpetale.

      3. Kindlasti teen ära kodused tööd. 

      Nende VASTUSED saadan õpetajale e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) HILJEMALT IGA NÄDALA REEDE ÕHTUKS (kl 22).

      4. Lihtsam on õppida, kui pean kinni 4. tsükli tunniplaani kellaaegadest. Neil kellaaegadel saan loota ka õpetaja kiirele abile telefonil 53475765.

      5. Materjali kogun kokku õpimapiks.

      Tean, et iseseisev õppimine on aeganõudev ja tähtis töö, aga olen valmis pingutama!!!

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://tudengiveeb.ee/et/esileht/tulemuslik-korgharidus/23-oppimine/praktilised-nouanded-korgkoolis-toimetulekuks/77-ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada

      Edu sel teel!

      Mariann Laius


    • Matemaatika õpimapi kaustas saab näha ka videot Laura Lainela õpimapist.

    • NB! Õpimapi koostamise jätan sel korral vabamasse formaati, aga kindlasti peavad seal olema tiitelleht, Moodles olevate töölehtede lahendused, kodused tööd ja õpilase enda poolt koostatud valemite leht. 

      Kui me ei saa koolimajas õppetööd jätkata, siis arvatavasti ootan õpimapist kursuse lõpus väikest tutvustavat videot. On oodatud ka muud ettepanekud, kuidas õpimappi sel juhul näha saaksin.

      Jätkuvat jaksu!

      Mariann Laius


    • Matemaatika 2. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele. 

  • 1. Põhikoolist on teada, et nurki mõõdetakse enamasti kraadides, kuid on ka kraadidest väiksemaid mõõtühikuid. Töölehte täites saate õpitut meelde tuletada.

    • 2. Enne ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida ka järgmisi näiteid, et aru saada, kuidas lahenduskäike kirja panna.

    • NB! Kui teist on keegi sellises olukorras, et ei ole õpikut, siis lisan siia faili poole kursuse õpiku lehekülgedega. 

    • 1. Kindlasti meenub Teile täisnurkse kolmnurgaga seoses asjaolu, et 9. klassis sai räägitud Pythagorase teoreemist. Kas meenuvad ka trigonomeetrilised funktsioonid? Abiks on siin järgnev tööleht ja läbitud nullkursuse õpimapp ning Moodle materjalid https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57


    • 2. Soovitan uurida teoreetilist osa ja näiteid järgmisest kaustast:

    • 3. Suurepärased õppematerjalid põhikoolis õpitu kordamiseks leiate ka Digiõppevaramust:  https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2338

    • 4. Ülesannete lahendamise juures palun jälgige seda, et oleksid kirjas ülesande andmed (mis on antud ja mis leida), lahenduskäik ja vastus!

    • 5. Taskuarvuti on siin heaks abiliseks. Vt taskuarvuti kasutamise spikrite kausta, mis asub kursuse alguses.

    • 6Hiljemalt 3. aprilliks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius 

    • NB! Koduse töö lisasin failina. Sealt tuleb lahendada ülesanded 1-5 ja saata mulle e-kirjaga AINULT VASTUSED. 

    • Koduse töö hindamine:

      • A - kõik lahendused on õiged või peaaegu õiged,
      • - töös on rohkem probleeme või ainult pool sellest on õige.

    • KÕIGE TÄHTSAM UUDIS:

      Alates sellest koolinädalast on 2 erinevat kursuse läbimise programmi: 

      täita töölehed ja lahendada neil kirjas olevad õpiku ülesanded

      või

      miinimumprogramm - lahendada AINULT töölehtedel kirjas olevad õpiku ülesanded.

      Mõlema programmi juurde kuulub muidugi iganädalaste koduste tööde lahendamine ja nende vastuste mulle saatmine.

      Maksimumprogrammi läbijatel kahekordistan õpimapi eest saadavat punktisummat. 

      Kursuse lõpus on väike arvestustöö. Selle suurus ja raskus ei sõltu valitud programmist.

      Jätkuvat jaksu!

      Mariann Laius


    • 1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.


    • 2. Enne töölehe ülesannete lahendamise juurde asumist tasub uurida näiteid ja lahendatud ülesandeid vastavast kasustast.

    • 3. Eesti keelest on Teile tuttav täiendi mõiste. Kas sellel on ka mingi seos täiendusnurkade mõistega? Sellele küsimusele leiate vastuse, kui uurite näiteid ja lahendate töölehel olevaid ülesandeid

    • 4. Õpitut aitavad korrata järgmine test (koostas Andrei Prokofjev) http://www.ahora.ee/maija/tests/Taiendusnurgad_A1.htm  ja Digiõppevaramu materjalid https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/4931 .

    • 1. Malliga tegite tutvust põhikoolis ja siis joonetasite nn positiivseid nurki. Kuidas joonestada negatiivseid nurki ja nurki, mis on suuremad kui 180 kraadi? Sellele küsimusele saate nüüd vastuse, kui uurite lahendatud ülesandeid ja täidate töölehe.

    • 2. Kordamiseks sobib ka järgnev slaidikava: http://documents.tips/documents/nurga-moiste-yldistamine.html

      Slaidikava tundmatut koostajat tuleb tehtu eest tänada. 

    • 3. Mistahes nurga puhul saab vaadelda siinust, koosinust ja tangensit. See väide on Teie jaoks uus ja saab kinnituse näiteid uurides ning töölehte lahendades. 

    • 4. Hiljemalt 10. aprilliks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius 

    • NB! Koduse töö lisasin failina. Sealt tuleb lahendada ülesanded 6-9 ja saata mulle e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT VASTUSED. 11. aprilliks 2020 (hiljemalt kl 22). 

    • 1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.

    • 2. Allpool asuvast ülesannete kaustast leiate ülesanded koos lahendustega. Palun lahendage need ise läbi ja lisage oma lahendused õpimappi!

    • 1. Õpitu kinnistamisel on abiks Kordamisülesannete tööleht.  

    • 2. Õpitu võtab kokku järgnev slaidikava (koostas Viktoria Lepp): http://www.slideshare.net/viktorialepp/kraadi-ja-radiaanmt

    • 3. KES SOOVIB TEEMAGA PÕHJALIKUMALT TEGELEDA, sel tasub tasub läbi lahendada ka LÄHTETEST õ lk 7. Lahenduste spikker on lähtetesti lahenduste kaustas. Kui pole õpikut käepärast, siis lähtetesti ülesanded leiate 1. nädala 2. tunni juurest (vt skännitud õpiku lehekülgede faili).

    • 4. Palun mulle hiljemalt 18. aprilliks kl 22 kirjutades (mariann@ag.tartu.ee) või helistades teada anda, kas olete selle kursuse õpimapiga järje peal. See ongi selle nädala koduseks tööks. Mariann Laius 

    • 2. Tasub uurida ka alljärgnevaid faile graafikute kohta:

    • Need tuleks välja printida ja õpimappi lisada või kui seda võimalust ei ole. siis käsitsi lehele joonestada.

    • 3. Hiljemalt 25. aprilliks 2020 kl 22 palun täita alljärgnev tabel. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) skännitud pilt täidetud tabelist (skännida saab ka  mobiiliäpiga). Mariann Laius 

    • Koduse töö tabelis on piltidel ainult illustreeriv iseloom, et tuleksid funktsioonide graafikud silme ette. Mingeid andmeid sealt uurima ei pea. Tabeli täitmine on puhtalt teooria põhjal. Spikker:
      Esimene veerg
      Graafik - sinusoid
      Määramispiirkond - x kuulub reaalarvude hulka (siin teksti sees ei saa ma sümboleid kasutada)
      jne

      Jõudu!
      Mariann Laius

    • Kui mõnel teist ei ole õpiku leheküljed täies ulatuses nähtavad, siis palun valige lugemisvaade.

    • -----------------------------------------

    • 1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.

    • 2. Teooriat aitab (koos näidetega) selgitada järgnev Vikoria Lepa koostatud materjal:

      https://www.slideshare.net/viktorialepp/ringjoone-pikkus-ja-ringi-pindala

    • 3. Arvu pii tutvustab järgnev slaidikava, mille koostas Valentina Tsirihhova:

    • 4. Teemakohased ülesanded leiate töölehelt. Lahendused asuvad allpool olevas kaustas.

    • 5. Hiljemalt 2. maiks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius 

    • 1. Tehke 1. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.

    • 2. Esmalt tasub tutvust teha Siim SchultsI loodud videoga: http://www.kae.edu.ee/video/kolmnurga-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria

      Seejärel saab täita töölehte. 

    • Töölehe tärnidega eraldatud osa pole kohustuslik!

    • Õ lk 40 ül 84 ei pea lahendama!

    • 3. Vajadusel saab abi lahendatud ülesannete kaustast. 

    • 4. Siinuslausega, mida kutsutakse ka siinusteoreemiks, saab tutvust teha järgneva video abil: http://www.kae.edu.ee/video/siinusteoreemi-tuletamine?topic=trigonomeetria

      Video on koostanud Siim Schults.

      Seejärel saab täita töölehte

    • 5. Koosinuslausest, mida kutsutakse ka koosinusteoreemiks, aitab jagu saada Matemaatika õhtuõpik: http://opik.fyysika.ee/index.php/book/section/1925

    • 6. Abi saab ka lahendatud ülesannete kaustast. 

    • 7. Hiljemalt 9. maiks 2020 kl 22 palun lahendada alljärgnevad ülesanded. Mulle palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) AINULT NENDE ÜLESANNETE VASTUSED. Mariann Laius 

    • 1. Tehke 6. nädala kodusele tööle vigade parandus, kui töös esines vigu. Lisage vigade parandus koos tööga õpimappi.

    • 2. Lühikokkuvõttega õpitust saate tutvuda Allar Veelmaa töölehe abil: http://10klass.weebly.com/uploads/1/4/6/0/1460270/seosed_kraadi_radiaanmooduvahel_sektor.pdf

    • 3. Arvestuseks õppimisel abistavad Teid ka järgmised videod:

      1) http://www.kae.edu.ee/video/roopkuliku-pindala-leidmine-trigonomeetria-abil?topic=trigonomeetria ;

      Video autor on Siim Schults.

      2) trigonomeetria praktikas: https://www.hariduskeskus.ee/pracmath/est/index.html

      Täname materjali koostajaid!


    • 4. Kel on veel jaksu, võib korrata mõisteid ja valemeid järgmistelt töölehtedelt:

    • 5. SOOVITAN SOOJALT!

      Enne arvestust tasub pilk peale heita ka kordamisülesannete kaustas olevale materjalile, kuigi arvatavasti paljud teist on seda juba eelnevalt teinud. Need on ülesanded, mille lahendamine peaks sellest kursusest meelde jääma.

      EDUKAT ARVESTUST JA TÄNAN TUBLIDUSE EEST KOGU KURSUSE VÄLTEL!

      Mariann Laius

    • 6. Hiljemalt 16. maiks 2020 kl 22 palun saata e-kirjaga (mariann@ag.tartu.ee) õpimapist väike tutvustav video või 15 lk (loetavate) piltidena. Mariann Laius 

    • ----------------------

      Õpimapist ja kursuse hindamisest:

      1. Kes valis õpimapi esitamiseks lehekülgede pildistamise, võiks need (loetavad, heledal taustal) pidid sättida Wordi dokumendiks kokku ja siis salvestada PDF-failina. Kindlasti peaksin ma seal nägema ka koduseid töid ja vigade parandusi, kui need vajalikuks osutusid. Vajalik on valemite leht. Lehekülgi peaks olema vähemalt 15 (lisaks tiitelleht), et õpimapi eest arvestust kätte saada.

      Video tegemisel peaks jälgima seda, et igal leheküljel saaks ikka paar sekundit peatuda, et seal olevat infot märgata.

      2. Kursust hindan „A“-ga, sest selline õppimise viis on teile uudne. Mõningaid õpilasi tuli teistest rohkem aidata, et nädala tööd tehtud saaksid ja eks saite ju ka kodus ülesandeid lahendades abi küsida. Lisaks ei teinud ma kursuse lõpus suurt arvestustööd, vaid õpimapp on põhiline, mis näitab sel kursusel tegutsemist. Eks siis sügisel näha ole, kes mida omandas ja meelde jättis.

      Kellel on kõik vajalikud iganädalased tööd tehtud ja korralik õpimapp esitatud, see arvestuste nädal midagi lisaks vastama ei pea.

      Jaksu viimasteks pingutusteks!

      Mariann Laius

       



  • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

    Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

    Sel õppeaastal tänan ka 10.c klassi neid õpilasi, kes selle kursuse toimetamistega võimete kohaselt kaasa tulid.

    Mariann Laius