Section outline

    • PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:
      1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;
      2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!

    • Tõenäosus ja statistika - 

      mõnusat mõttetööd pakuvad nad. 

                                M. Laius

       ---------------------------------------


    • MIS EES OOTAB?!


    • NB! Enne kursusele registreerumist tutvuge kursuse sisu, eesmärkide, ülesannete, ajakava, kohustuslike nõuete jm õppekavas sisalduvaga ning otsustage, kas Te suudate antud kursuse puhul edukalt iseseisvalt õppida.

      -----------------------------------------


    • -----------------------------------------

      Matemaatika 4. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele. 

      Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, täita töölehed ja lahendada 2 kodust tööd ning esitada õpimapp. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.

      NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.


    • Koduste tööde esitamise tähtajad (11.i kl, e-õpe): 16. detsember 2024 ja 13. jaanuar 2025. a.

      ----------------------------------------

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht . 

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: 

      https://www.teeviit.ee/ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada/.

      Edu sel teel!

      Mariann Laius

    • Tõenäosusteooriast põhikoolis annab ülevaate järgmine Allar Veelmaa video: 

       .

    • 18. nov. 2024. a konsultatsioon

      Osalemiseks vajalik veebikaamera olemasolu, et 1 p kirja läheks. 

       

      Liitu koosolekuga kohe

      Tõhusam on viibida konsultatsioonis koolimajas.

      Parimate soovidega

      Mariann Laius

    • 1. Tõenäosuse ja statistika teemadega alustati tutvumist põhikoolis. Aeg on neilt teadmistelt tolm pühkida ja vaadata, mida mäletate

    • 2. Kui teoreetiline materjal on meeldetuletatud, tasub neid teadmisi rakendada õ lk 7 oleva lähtetesti ülesannete lahendamisel.

    • 3. Kust sai alguse tõenäosus? Kui see fakt pakub huvi, võite uurida järgmist linki http://6htu6pik.ut.ee/wp-content/uploads/2014/03/Ohtuopik.pdf ehk Matemaatika õhtuõpikut alates lk 395.

    • 1. Kui olete edukalt testi läbinud, võite asuda 11. klassi teemade omandamise juurde. Enne ülesannete juurde asumist tuleks teha iga õpikus oleva teema kohta konspekt, mis võiks sisaldada:

      * mõisteid;

      * teema juurde kuuluvaid valemeid;

      * mõttega läbilahendatud õpiku näiteid jm õppimiseks vajalikku.

      Ja nii iga teema puhul!

      JÕUDU!


    • 2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded:

      * klassikaline tõenäosus (õ lk 10-11 ül  1, 2, 3, 4, 8, 11);

      * statistiline tõenäosus (õ lk 14 ül 12, 13, 14, 15);

      * geomeetriline tõenäosus (õ lk 14 ül 22, 24, 26).

    • 1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 21 ül 29 ja 34.

    • 1, Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 2, Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 24-35 ül 38, 41, 43, 45.

    • 2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 28 ül 49, 50, 51, 52, 54, 55, 56 (7 ülesannet).

    • 1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 3. Korrutamislauset aitavad illustreerida Digiõppevaramu materjalid:

      https://vara.e-koolikott.ee/node/1003 ;

      https://vara.e-koolikott.ee/node/4019 .

    • 1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 33 ül 59, 60, 61, 65.

    • 1. Läbitud teemade kordamiseks sobivad õ lk 60-61 olevad ülesanded 91, 92, 95, 96, 97, 98 ja 99

      HEAD LAHENDAMIST!

    • Harjutamiseks on soovitatav lahendada ka järgmisi ülesandeid (vajadusel leiate abi lahendatud ülesannete kaustast 8).

    • 3. Õpitut aitab korrata koduse töö ja kordamisülesannete lahendamine. JÕUDU!

    • 5. Veel sobib kordamiseks järgmine ülesanne:

    • 1. Nüüd siis kursuse STATISTIKAT käsitlev (ehk viimane) osa. Kõigepealt tutvuge teooriaga.

    • 2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 39-41 ül 69-76.

    • 3. Harjutamiseks mõeldud ülesannete lahendamisel leiate vajadusel abi lahendatud ülesannete kaustast 9.

    • 1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 2. Õpitu võtab kokku statistika ülesande lahendamine. 

    • NB! Statistilisel real võib olla mitu moodi. Kui neid on üle kahe, siis öeldakse, et mood puudub. 

    • 1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:

    • 2. Õpitut saate rakendada õ lk 59 ül 87 lahendades. Soovitav on läbi lahendada ka kõik näited õ lk 56-57.

    • Õpitut aitab korrata koduse töö lahendamine. JÕUDU!

    • Täna siis koolimajas statistika töö tegemise võimalus. Teamsi linki seetõttu ei lisa. Vajadusel saab mulle kirjutada ja nõu küsida.. 

      Mariann Laius

    • Soovitan vaadata Allar veelmaa videot tõenäosusteooria ülesannete lahendamise kohta. Vt 

       ja  .

    • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

      Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

      Mariann Laius