11. klassi matemaatika 4. kursus (11.i ja 11.c klass, 2024/25)
Section outline
-
-
PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!
-
-----------------------------------------
Matemaatika 4. kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele.
Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, täita töölehed ja lahendada 2 kodust tööd ning esitada õpimapp. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.
NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.
-
Tõenäosusteooriast põhikoolis annab ülevaate järgmine Allar Veelmaa video:
.
-
-
18. nov. 2024. a konsultatsioon
Osalemiseks vajalik veebikaamera olemasolu, et 1 p kirja läheks.
Tõhusam on viibida konsultatsioonis koolimajas.
Parimate soovidega
Mariann Laius
-
1. Tõenäosuse ja statistika teemadega alustati tutvumist põhikoolis. Aeg on neilt teadmistelt tolm pühkida ja vaadata, mida mäletate.
-
2. Kui teoreetiline materjal on meeldetuletatud, tasub neid teadmisi rakendada õ lk 7 oleva lähtetesti ülesannete lahendamisel.
-
3. Kust sai alguse tõenäosus? Kui see fakt pakub huvi, võite uurida järgmist linki http://6htu6pik.ut.ee/wp-content/uploads/2014/03/Ohtuopik.pdf ehk Matemaatika õhtuõpikut alates lk 395.
-
-
-
1. Kui olete edukalt testi läbinud, võite asuda 11. klassi teemade omandamise juurde. Enne ülesannete juurde asumist tuleks teha iga õpikus oleva teema kohta konspekt, mis võiks sisaldada:
* mõisteid;
* teema juurde kuuluvaid valemeid;
* mõttega läbilahendatud õpiku näiteid jm õppimiseks vajalikku.
Ja nii iga teema puhul!
JÕUDU!
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded:
* klassikaline tõenäosus (õ lk 10-11 ül 1, 2, 3, 4, 8, 11);
* statistiline tõenäosus (õ lk 14 ül 12, 13, 14, 15);
* geomeetriline tõenäosus (õ lk 14 ül 22, 24, 26).
-
3. Õpitut aitavad kinnistada Digivaramu õppematerjalid:
* https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2357?page=3 ;
* https://vara.e-koolikott.ee/node/979 ;
* https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2354 ja https://vara.e-koolikott.ee/node/2156.
-
-
2. nädala 1. teema: sündmuste korrutis, sõltumatute sündmuste korrutise tõenäosus (25. nov. - 1. dets. 2024)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 21 ül 29 ja 34.
-
-
-
1, Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2, Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 24-35 ül 38, 41, 43, 45.
-
-
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 28 ül 49, 50, 51, 52, 54, 55, 56 (7 ülesannet).
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
3. Korrutamislauset aitavad illustreerida Digiõppevaramu materjalid:
-
-
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 33 ül 59, 60, 61, 65.
-
-
-
1. Läbitud teemade kordamiseks sobivad õ lk 60-61 olevad ülesanded 91, 92, 95, 96, 97, 98 ja 99.
HEAD LAHENDAMIST!
-
2 Harjutamiseks on soovitatav lahendada ka järgmisi ülesandeid (vajadusel leiate abi lahendatud ülesannete kaustast 8).
-
3. Õpitut aitab korrata koduse töö ja kordamisülesannete lahendamine. JÕUDU!
-
5. Veel sobib kordamiseks järgmine ülesanne:
-
-
5. nädal: üldkogum ja valim; statistiline andmestik, statistilise rea korrastamine, esitamine ja illustreerimine joonistega (16.-22. dets. 2024)
-
1. Nüüd siis kursuse STATISTIKAT käsitlev (ehk viimane) osa. Kõigepealt tutvuge teooriaga.
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 39-41 ül 69-76.
-
3. Harjutamiseks mõeldud ülesannete lahendamisel leiate vajadusel abi lahendatud ülesannete kaustast 9.
-
-
6. nädala 1. teema: statistilise rea arvnäitajad. Statistilise rea paiknemist ja hajuvust iseloomustavad põhinäitajad (6.-12. jaan. 2025)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Õpitu võtab kokku statistika ülesande lahendamine.
-
NB! Statistilisel real võib olla mitu moodi. Kui neid on üle kahe, siis öeldakse, et mood puudub.
-
-
6. nädala 2. teema: juhuslik suurus, selle jaotus; keskväärtus, normaaljaotus; üldkogumi arvnäitajate hindamisest valimi karakteristikute abil (6.-12. dets. 2025)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Õpitut saate rakendada õ lk 59 ül 87 lahendades. Soovitav on läbi lahendada ka kõik näited õ lk 56-57.
-
-
-
Õpitut aitab korrata koduse töö lahendamine. JÕUDU!
-
-
-
Täna siis koolimajas statistika töö tegemise võimalus. Teamsi linki seetõttu ei lisa. Vajadusel saab mulle kirjutada ja nõu küsida..
Mariann Laius
-
Soovitan vaadata Allar veelmaa videot tõenäosusteooria ülesannete lahendamise kohta. Vt
ja.
-
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Mariann Laius
-