11. klassi matemaatika 4. kursus (11.i ja 11.c klass, 2025/26)
Section outline
-
-
-----------------------------------------
Matemaatika 4. kursusel toetume ainekavas vidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele.
Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, lahendada õpiku ülesanded, täita töölehed ning 2 kodust tööd, esitada õpimapp. Õpimapp ja kodused tööd peavad minuni jõudma tähtajaliselt. Lisaks tuleb sooritada koolimajas arvestustöö või lahendafa lisaülesandeid. Hinde kujunemine on kirjas ainekavas.
Õpilusti!
Mariann Laius
-
PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!
-
Tõenäosusteooriast põhikoolis annab ülevaate järgmine Allar Veelmaa video:
.
-
-
1. Tõenäosuse ja statistika teemadega alustati tutvumist põhikoolis. Aeg on neilt teadmistelt tolm pühkida ja vaadata, mida mäletate.
-
2. Kui teoreetiline materjal on meeldetuletatud, tasub neid teadmisi rakendada õ lk 7 oleva lähtetesti ülesannete lahendamisel.
-
3. Kust sai alguse tõenäosus? Kui see fakt pakub huvi, võite uurida järgmist linki http://6htu6pik.ut.ee/wp-content/uploads/2014/03/Ohtuopik.pdf ehk Matemaatika õhtuõpikut alates lk 395.
-
-
-
1. Kui olete edukalt testi läbinud, võite asuda 11. klassi teemade omandamise juurde. Enne ülesannete juurde asumist tuleks teha iga õpikus oleva teema kohta konspekt, mis võiks sisaldada:
* mõisteid;
* teema juurde kuuluvaid valemeid;
* mõttega läbilahendatud õpiku näiteid jm õppimiseks vajalikku.
Ja nii iga teema puhul!
JÕUDU!
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded:
* klassikaline tõenäosus (õ lk 10-11 ül 1, 2, 3, 4, 8, 11);
* statistiline tõenäosus (õ lk 14 ül 12, 13, 14, 15);
* geomeetriline tõenäosus (õ lk 14 ül 22, 24, 26).
-
3. Õpitut aitavad kinnistada Digivaramu õppematerjalid:
* https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2357?page=3 ;
* https://vara.e-koolikott.ee/node/979 ;
* https://vara.e-koolikott.ee/taxonomy/term/2354 ja https://vara.e-koolikott.ee/node/2156.
-
-
2. nädala 1. teema: sündmuste korrutis, sõltumatute sündmuste korrutise tõenäosus (17.-23. nov. 2025)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 21 ül 29 ja 34.
-
-
-
1, Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2, Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 24-35 ül 38, 41, 43, 45.
-
-
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 28 ül 49, 50, 51, 52, 54, 55, 56 (7 ülesannet).
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
3. Korrutamislauset aitavad illustreerida Digiõppevaramu materjalid:
-
-
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 33 ül 59, 60, 61, 65.
-
-
-
1. Läbitud teemade kordamiseks sobivad õ lk 60-61 olevad ülesanded 91, 92, 95, 96, 97, 98 ja 99.
HEAD LAHENDAMIST!
-
2 Harjutamiseks on soovitatav lahendada ka järgmisi ülesandeid (vajadusel leiate abi lahendatud ülesannete kaustast 8).
-
3. Õpitut aitab korrata koduse töö ja kordamisülesannete lahendamine. JÕUDU!
-
5. Veel sobib kordamiseks järgmine ülesanne:
-
-
5. nädal: üldkogum ja valim; statistiline andmestik, statistilise rea korrastamine, esitamine ja illustreerimine joonistega (8.-14. dets. 2025)
-
1. Nüüd siis kursuse STATISTIKAT käsitlev (ehk viimane) osa. Kõigepealt tutvuge teooriaga.
-
2. Lahendamisele kuuluvad järgmised õpiku ülesanded: õ lk 39-41 ül 69-76.
-
3. Harjutamiseks mõeldud ülesannete lahendamisel leiate vajadusel abi lahendatud ülesannete kaustast 9.
-
-
6. nädala 1. teema: statistilise rea arvnäitajad. Statistilise rea paiknemist ja hajuvust iseloomustavad põhinäitajad (13.-19. dets. 2025)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Õpitu võtab kokku statistika ülesande lahendamine.
-
NB! Statistilisel real võib olla mitu moodi. Kui neid on üle kahe, siis öeldakse, et mood puudub.
-
-
6. nädala 2. teema: juhuslik suurus, selle jaotus; keskväärtus, normaaljaotus; üldkogumi arvnäitajate hindamisest valimi karakteristikute abil (13.-19. dets. 2025)
-
1. Kõigepealt tutvuge teooriaga:
-
2. Õpitut saate rakendada õ lk 59 ül 87 lahendades. Soovitav on läbi lahendada ka kõik näited õ lk 56-57.
-
-
-
Õpitut aitab korrata koduse töö lahendamine. JÕUDU!
-
Kes esitab koduse töö nr 2 lahendused veel aastal 2025, saab 2 lisapunkti kiire tegutsemise eest!
Lisaks palun korrastada õpimappi!
Jõudu!
Mariann Laius
-
-
-
Täna siis koolimajas statistika töö tegemise võimalus. Teamsi linki seetõttu ei lisa. Vajadusel saab mulle kirjutada ja nõu küsida..
Mariann Laius
-
Soovitan vaadata Allar veelmaa videot tõenäosusteooria ülesannete lahendamise kohta. Vt
ja.
-
-
-
Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!
Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!
Mariann Laius
-