Section outline

    • Võrrandid ja protsendid ka

      tuleb üle vaadata.

      Kui selge on kõik vana meil,

      siis saame käia uutel teil.

      Murdvõrrandeid ja lineaarvõrratusi me

      ning nende süsteeme uurime.

      Ruutvõrratused teiste seas

      on leidmas koha Teie peas.

      .                                 M. Laius

      ---------------------------------------

    • PALUN MEELDE JÄTTA JÄRGMIST:
      1) õppeülesannete täitmiseks tuleb esmajärjekorras kasutada õpetajate poolt koostatud õppematerjale ja õpikut, mitte internetilehekülgedelt kokku otsitud kaheldava väärtusega infot;
      2) kui õpetajal tekib kahtlus esitatud iseseisva töö autorluse osas (töödes sarnased vead vms), küsib õpetaja suuliselt täiendavaid küsimusi!

    • MIS EES OOTAB?!


    • Sissejuhatus kursusesse

      (10.i klass - e-õpe): 

    • NB! Enne kursusele registreerumist tutvuge kursuse sisu, eesmärkide, ülesannete, ajakava, kohustuslike nõuete jm õppekavas sisalduvaga ning otsustage, kas Te suudate antud kursuse puhul edukalt iseseisvalt õppida.

      -----------------------------------------


    • ---------------------------------------

      Matemaatika 1.b kursusel toetume ainekavas viidatud H. Afanasjeva jt kitsa matemaatika õpikule ja õpetaja koostatud töölehtedele. 

      Edukaks õppimiseks on vaja läbi töötada iga teema juures olev teoreetiline materjal, täita töölehed ja lahendada 2 kodust tööd ning esitada õpimapp. Arvestuste nädalal toimub arvestustöö kogu kursuse materjali peale.

      NB! Konsultatsioonide ajad leiate õpikeskkonna avalehel olevast tunniplaanist.

    • Kes soovib esitada koduseid töid läbi matemaatilise teksti koostamise arvutil, see võib abi saada järgnevast materjalist: https://sisu.ut.ee/valemid/avaleht . 

    • P.S. Et kõigega edukalt hakkama saada, on tarvis osata aega planeerida. Meie kooli enamus õpilasi on ju eriti tublid ja õpivad töö ning pere kõrvalt. Seetõttu on paljudel neist aja planeerimisest hea ettekujutus. Kes vajab selleks abi, leiab nõuandeid siit: https://tudengiveeb.ee/et/esileht/tulemuslik-korgharidus/23-oppimine/praktilised-nouanded-korgkoolis-toimetulekuks/77-ajaplaneerimine-kuidas-aega-juurde-tekitada

      Edu sel teel!

      Mariann Laius



    • Koduste tööde esitamise tähtajad: 

      * 10.i klass: 19. veebruar ja 11. märts 2024. a.

    • 1. Eelnevalt on matemaatika nullkursuse õpimapi järgi kasulik meeldetuletada lineaarvõrrandi lahendamine. Appi tulevad ka järgmised videod:

       

      Video laadis üles Jaspar Oja Türi Põhikoolist.

      Autor on Sirje Pihlap.

       

      Video laadis üles kasutaja TheEleriii.

      Ruutvõrrandi lahendamist selgitavad alljärgnevad videod:

       

      Autor on Sirje Pihlap.

      Autor on Allar Veelmaa.

      Autor on Allar Veelmaa.

      Autor on Allar Veelmaa.


    • 2. Õpitut aitab kinnistada töölehel olevate ülesannete lahendamine. 

    • 3. Abiks on siin näidisülesanded:

    • NB! Õ ül 54 esimese võrrandi sõnalises vastuses on "näpukas". Peab olema x = 8. Ju mõtlesin ülesandele vastust kirjutades veel kontrolli vastuse peale! Tänan tähelepanelikkuse eest, Renne-Ly!

      Mariann Laius

  • 1. Võrrandisüsteeme saab lahendada liitmisvõttega, asendusvõttega või graafiliselt. Meeldetuletuseks sobivad järgmised lahendatud ülesanded (lahendas Triinu Haugas): 

    • 2. Harjutamiseks sobib järgmine tööleht:

    • 3. Ruutvõrrandisüsteemi lahendamise näite leiate lahendatud ülesande näol.

    • 4. Ka tekstülesandeid saab lahendada võrrandisüsteemide abil. Meeldetuletuseks saate vaadata nullkursuse ülesandeid Lahendatud ülesannete kaustast. Lisaks tekstülesannete lahendamisele on seal ka näiteid võrrandisüsteemide lahendamise kohta.

      Vt https://moodle.ag.tartu.ee/course/view.php?id=57

    • 5. Näiteid võrrandi või võrrandisüsteemi abil lahenduvatest tekstülesannetest leiate ka järgmisest kaustast:

    • 6. Õpitu kinnistamiseks sobivad järgmise töölehe ülesanded:

    • Töölehel olevat ülesande 1 lahendust saate harjutada ka interaktiivselt Digiõppevaramu materjalide abil: https://vara.e-koolikott.ee/node/6409 .


    • 12. veebruari 2024. a Teamsi konsultatsioon:

      Liitu arvutis, mobiilirakenduse või ruumiseadme kaudu

      Vajalik on kaamera ja mikrofoni olemasolu! Alati on kasutegur suurem, kui osaleda koolimajas toimuvas konsultatsioonis.

      Parimate soovidega
      Mariann Laius



    • Lisaks õpitud võrranditele teeme tutvust murdvõrranditega. Harjutamiseks sobivad järgmised ülesanded töölehelt.

    • Allar Veelmaa tutvustab oma videos murdvõrrandite lahendamist.

    • 1. On ju teada, et tekstülesandeid lahendades võib vaja minna võrrandite lahendamise oskust. Samamoodi võib mõne tekstülesande puhul tekkida murdvõrrand, mis vajab lahendamist. Seda kõike saate harjutada töölehte täites.

    • 2. Abiks on ka näidisülesanded järgmisest kaustast:

    • 1. Õpitu kordamiseks on kasulik lahendada järgnev tööleht:

    • 1. Kui on kordamisülesanded lahendatud, võib asuda koduse töö nr 1 juurde.

      KODUSE TÖÖ nr 1 SAATMISE TÄHTAEG ON 

      19. veebruar 2024. a.

      Kodused tööd palun saata: mariann.laius@ag.tartu.ee.


    • 26. veebruari 2024. a Teamsi konsultatsioon:

      Liitu arvutis, mobiilirakenduse või ruumiseadme kaudu

      Vajalik on kaamera ja mikrofoni olemasolu! Alati on kasutegur suurem, kui osaleda koolimajas toimuvas konsultatsioonis.

      NB! 30-40 min konsultatsiooni algusest kulub üldhariduskoolide rahuloluküsitluse täitmisele. 

      Parimate soovidega
      Mariann Laius


    • 1. Lisaks võrranditele on võimalik lahendada ka võrratusi. Teadmised võrrandite lahendamisest on siin suureks abiks: https://www.taskutark.ee/m/uhe-tundmatuga-lineaarvorrand-selle-lahendamine-2/

      :  .

    • 2. Näiteid ühe muutujaga lineaarvõrratuste lahendamise kohta leiate õ lk 41. Pöörake tähelepanu jooniste tegemisele ja vastuste kirjutamisele (abiks on tabel lk 16)! Harjutamiseks sobib järgnev tööleht:

    • 1. Lisaks ruutvõrranditele on olemas ka ruutvõrratused. Mis on neis ühist, erinevat?

    • 2. Näiteid ruutvõrratuste lahendamise kohta leiate siit:

    • 3. Head on ka näited õ lk 47-48.

    • 4. Harjutamiseks sobivad järgmised ülesanded:

    • 1. Õpitut saate korrata koduse töö ülesandeid lahendades.

      KODUSE TÖÖ nr 2 SAATMISE TÄHTAEG ON 11. märts 2024. a.

      Tööd palun saata: mariann.laius@ag.tartu.ee.


    • NB! Koduste tööde tegemisel uurige alati ka õpiku näiteid.

    • 2. Abi võib olla ka järgmistest kokkuvõtetest:

    • 1. Õpitu kordamiseks sobivad järgmised ülesanded:
    • 2. 2015. aasta riigieksami ülesande lahenduse õpitu kohta leiate videost:


      Avaldas Heidi Carolina M.

    • 3. Arvestuseks kordamiseks on abi Heldena Tapersoni slaidikavast: 

  • Tänan ka õpetajaid, kelle vahvaid internetimaterjale sain kasutada antud kursuse mitmekesisemaks muutmisel!

    Muidugi eriline tänu neile vapratele e-õppijatele, kes tekitasid vajaduse selle kursuse loomiseks!

    Mariann Laius