Section outline

    • MIS EES OOTAB?!

    • MEELESPEA.

      • Olge alati valmis õppima!
      • Oluline ei ole omandatavate teadmiste hulk, vaid oskus neid teadmisi enda huvides kasutada.
      • Õppimine ei tähenda üksnes ettevalmistust tööks. Ka töö käigus täiendame end pidevalt. 
      • Õppige tundma oma võimeid. Pange ennast pingutust nõudvatesse situatsioonidesse - see aitab näha oma tugevaid ja nõrku külgi,
      • Õppige õpetades. Teiste õpetamine on üks efektiivsemaid meetodeid ise õppida.
      • Ei pea olema ekspert kõiges, mida teed ja õpid.
      • Otsige väljakutseid. Väljakutsed on selleks, et neid vastu võtta, probleemid selleks, et neid lahendada ning vead selleks, et nendest õppida! Öeldakse, et kui otsid suurt võimalust, leia endale probleem.
      • Ärge kartke eksida. Ei eksi ainult see, kes midagi ei tee. Võtke iga eksimust kui uut õppetundi. Albert Einstein on öelnud, et kes pole kunagi ühtegi viga teinud, pole kunagi midagi uut õppinud.
      • Suhelge erinevate inimestega – see annab uusi mõtteid ja ideid, mis võivad viia innovaatilistele muutustele.
      • Ärge kartke küsida!
      • Ärge seostage õppimist rahaga – kogemus on alati rohkem väärt kui mistahes rahasumma.

      www.tark.ee ainetel

    • Mida teha, kui tunnete tagasi-kooli-ärevust 

      • Planeerige. Hakake juba varakult kalendermärkmikku täitma.
      • Võtke aeg maha, et saaksite rahulikult tegevusi planeerida.
      • Organiseerige. Pange õpikud jm kooliasjad korralikult oma kohale, et oleks ülevaade, kus need asuvad.
      • Pange probleemid tähtsuse järjekorda. Tähtsamad asjad esikohale.
      • Seadke paika kooliaasta eesmärgid. Need võiksid olla nii väljakutset pakkuvad kui ka jõukohased.
      • Hingake. Paar minutit hingamisharjutusi on parim viis ärevuse vastu.
      • Visualiseerige. Võtke viis minutit ja kujutage ette, et viibite rahulikus ja turvalises paigas.
      • Olge kannatlik. Ärge nõudke endalt kõikide ülesannete otsekohe ja maksimumpunktidele tegemist.

      allikas: beliveperform.com

    • KOOSTÖÖÜLESANNE 1:

      Tuletada meelde meie kooli põhiväärtused (vt kooli õppekava kooli kodulehel) ja panna kirja (ühise arutelu teel) meie klassi väärtused.

    • KOOSTÖÖÜLESANNE 2: Mitu ruutu on joonisel ehk kas 1 + 1 > 2? 

      (Arutleda iseseisvalt ja rühmatööna.)

    • ÜLESANNE 1

      Planeerige oma õppeaasta antud kalendrisse erinevate värvidega vastavalt OLULISE INFO lehele. 

    • ÜLESANNE 2

      Joonistage A4-formaadis lehele suur HARIDUSE PUU, mille oksteks on erinevad võimalused edasiõppimiseks ja tüvel on laps alates sünnist. Seejärel märkige sellele puule oma haridustee, vaadates ka tulevikku. 

    • Need 2 sooritatud ülesannet lisage palun õpimappi ja võtke õpimapp 16. septembri konsultatsiooni kaasa!

    • KODUNE TÖÖ: artikkel 

      Depressiooni üks suurimaid põhjusi on praeguseks teada. Ja me teeme seda iga päev! /Postimees  27. august 2023/ 

      Lugege see artikkel mõttega läbi ja koostage artikli põhjal mõistekaart. 

      Palun võtke kodune töö 30. septembri konsultatsiooni kaasa! Siis tuleb meile rääkima kooli psühholoog. Mõelge talle esitamiseks 1 küsimus depressiooni, läbipõlemise vm kohta.

    • ÜLESANNE

      Vaadake ja kuulake järgnevat

      /Mobiilis seda kursust kasutades ei pruugi video avaneda./

      Kasutades KALALUU DIAGRAMMI, tooge video põhjal välja läbipõlemise sümptomid. Lisage selle alla  võimalused, kuidas läbipõlemisest jagu saada ja sellest välja tulla. 

      Mis vahe on Teie arvates depressioonil ja läbipõlemisel?

      Lisage tehtu õpimappi ja võtke palun see 30. septembri konsultatsiooni kaasa!

      MinMap

      Allikas: https://creativitycatcher.com/mind-mapping/

    • -------------------------------

      Kutsume kõiki matemaatikahuvilisi osa võtma e-rehkendusest. See on justkui e-etteütlus, aga mõeldud matemaatikaülesannete lahendamiseks. Ühine rehkendamine toimub 2. oktoobril kell 10.00 veebiaadressil erehkendus.err.ee. Võistlusel on võimas auhind!

      Edu!

      Mariann Laius

    • ÜLESANNE 1

      Paneme aju tööle: vaadake videot ja tehke kaasa!

    • ÜLESANNE 2

      Vaadates Jaan Aru videot, vastake kirjalikult järgmistele küsimustele, ise vastuseid oma mõtetega täiendades:

      • Mis on õppimine? Selgitage, kuidas Te seda mõistate.
      • Mida teha, kui tahan mingil alal paremaks saada? Mida olen ise sellises olukorras ette võtnud ja mida veel teha plaanin?
      • Kuidas oma kodust õpikeskkonda paremaks muuta? Milline oleks Teie jaoks ideaalne õpikeskkond ja miks? 

      /Oma koduse õpikeskkonna paremaks muutmisega võiks algust teha juba täna./

      • Mida tahaksite Jaan Arult ise küsida?

      Tehtu lisage õpimappi.

      Vt

    • ÜLESANNE 3

      Pange kirja, mida kasulikku saite teada järgmist slaidikava vaadates. Lisage tehtu õpimappi.

    • ÜLESANNE 1

      Nipid, et hästi uusi teadmisi omandada

      • Ole huvitatud – mõtle kaasa! Nii saad käesolevast teemast hästi aru ja jätad ka teistele aktiivse mulje.
      • Küsi küsimusi – kui mõni teema on jäänud segaseks või arusaamatuks küsi julgelt. Nii saad rohkem teadmisi ja laiema arusaama teemast.
      • Väldi segajaid – lülita õppimise ajaks välja telefon ja arvutis kõrvalised aknad. Võimalusel vali õppimiseks vaikne koht. Tõrju eemale segavaid mõtteid.
      • Sea konkreetsed eesmärgid ja planeeri nende saavutamine. Eesmärgid peaksid olema määratud aja jooksul täidetavad ja koostatud SMART mudeli järgi.
      • Suhtle erinevate inimestega! Kui sinu jaoks on midagi arusaamatuks jäänud või tahad midagi arutada tee seda julgelt! Sellest võid sa rääkida õpetajale, aga ka sõbrale, lapsevanemale, suuremale õele-vennale jne.
      • Ära võrdle ennast teiste, vaid iseendaga! Ära mõtle sellele, et kellelgi on paremad tulemused, kui sul. Mõtle sellele kas sinul läks paremini, kui eelmine kord. Näide: Keegi sinu klassist sai kontrolltöö eest viie, aga sina said nelja. Eelmine kord said sa hoopis kolme. See tähendab, et sa oled vahepeal arenenud. Kiida ennast selle eest!
      • Sea eesmärgiks teadmised mitte tulemused! Kui sa teemast hästi aru ei saa või oled selle hoopis unustanud ei ole sellest kasu, kui sa saad naabri pealt maha spikerdades hea hinde.
      • Õpi alati edasi! Kui midagi läks untsu, pole hullu. Ole järjepidev!
      • Sea endale väljakutseid! Pole mõtet õppida, kui teema on liiga kerge või liiga raske. Tegevus peaks olema just parajalt raske. Sel juhul aju õpib.
      • Küsi ja võta vastu tagasisidet! Teiste soovitused ja mõtted aitavad sul uusi ideesid saada ja oma tööd arendada.
      • Analüüsi oma vigu! Vead aitavad aru saada, mis on jäänud segaseks ja mis on selge. Analüüsi neid kindlasti ja mõtle, kas nad on hooletusevead, sisulised vead või hoopis midagi muud.
      • Sa õpid enda jaoks! Pea meeles, et sa õpid ainult endale, et tulevikus oleks lihtsam. Nii on alati suurem eesmärk silme ees ning motivatsioon õppimiseks suurem. 

      Selleks, et ennast õppimiseks ette valmistada on olulised kolm põhivajadust:

      • Piisavalt puhkust! Nii uni, kui ka niisama molutamine on olulised õppimiseks vaja minevate energiavarude taastamisel.
      • Kõht on täis, toit on tervislik! Tühja kõhuga energiatase langeb ja raskem on õppida.
      • Hea tuju ja rahulik olek! Hea tujuga on lihtsam keskenduda ja teadmisi omandada.

      Eduka õppimise nipid

      • Pane kinni kõrvaklappides või kõlarites mängiv muusika.
      • Lülita telefon hääletuks, et teavitused sind ei segaks.
      • Sulge arvutis teised aknad.
      • Õpi lühema aja jooksul, kuid intensiivsemalt, et säiliks keskendumine ja värskus.
      • Planeeri kindel aeg, mille jooksul koolitükid ära teha.
      • Puhka piisavalt, et ei tunneks ennast õppides väsinuna.

      www.teeviit.ee

      Milline oluline info on siit puudu või milliseid nippe olete ise veel kasutanud? Palun lisage tehtu õpimappi

    • ÜLESANNE 2

      Enne video vaatamist tehke tabel (mida tahan teada saada - mida sain teada - mida kasutan kuuldust edaspidi). Täitke tabeli 1. veerg!

      Teised veerud täitke peale video vaatamist. Tabel lisage palun õpimappi!

      Kuidas tõhusalt õppida?

    •  

      Koolivaheaeg | Tallinn

    • KODUNE TÖÖ: korrektne e-kiri ja sõnum

    • Kes leiavad kooli sisevõrgus õpioskuste kursuselt nii korrektse e-kirja kui ka sõnumi teema alt A/A, ei pea mulle midagi lisaks saatma. Arvestan seda, et olen Teilt seni saanud korrektseid e-kirju ja sõnumeid. Suur tänu selle eest, et oskate ka kirjalikult korrektselt ja viisakalt suhelda!

      Kindlasti on teie hulgas sel moel tublisid suhtlejaid veel, aga nad pole minuga kirjalikult ühendust võtnud.

    • Korrektse e-kirja kirjutamisest: https://www.taskutark.ee/kuidas-e-kirja-korrektselt-alustada-ja-lopetada/

      Kui olete teemaga tutvunud, siis palun saatke mulle e-kiri, mis oleks nagu kirjutatud Teie praegusele või tulevasele tööandjale ja milles tahate teatada, et palute töölt erakorralist puhkust seoses gümnaasiumi lõpetamisega. Lisage ka, et mille alusel.

      Korrektne sõnum:

      Ootan sõnumit selle kohta, kas plaanite esmaspäevases konsultatsioonis teha (õpimapi abiga) matemaatika 3. kursuse arvestustööd või mitte või ei pea seda tegema. Näha peab jääma, kes sõnumi saatis ja mis klassist.